امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68001
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 28 مهر 1396 - 15:06 | | ارسال توسط :

سردار مویدی: بزرگترین دغدغه جامعه اعتیاد است

به گزارش بابل نوین، سردار علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در همایش فرهنگی و ورزشی جمعیت احیای انسانی (کنگره۶۰) که امروز(جمعه) برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از جمله مباحث مطرح و جزء دغدغه‌های جامعه و تشکل‌های مردم نهاد است. وی ادامه داد: آن چه را […]

به گزارش بابل نوین، سردار علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در همایش فرهنگی و ورزشی جمعیت احیای انسانی (کنگره۶۰) که امروز(جمعه) برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از جمله مباحث مطرح و جزء دغدغه‌های جامعه و تشکل‌های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: آن چه را که من در این جلسه درک کردم، نگاه دغدغه‌مند این نهادها و تشکل‌های مردمی نسبت به اعتیاد است.

سردار مویدی تصریح کرد: در جمع شما بهترین و موثرترین افراد در جامعه وجود دارند که توانسته اند مطابق با جامعه پیش بروند.

وی افزود: برای درمان اعتیاد در کشور از انواع و اقسام روش‌ها استفاده می‌شود و یکی از این روش‌ها تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی در راستای ترک اعتیاد است.

مویدی گفت: تشکل ها و انجمن های مردم نهاد باید امکانات و زمان لازم را برای ترک اعتیاد در اختیار داشته باشند تا بتوانند نقش موثر خود را نمایان کنند.

وی ادامه داد: در دوران فعالیت جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، این کنگره توانست بر اساس فکر و برنامه و با استفاده از روش‌های مناسب و استاندارد درمان اعتیاد، افراد بسیاری را به جامعه تحویل دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر پتانسیل خوبی در میان نهادهای مبارزه با اعتیاد دارد.

وی افزود: تمرکز اصلی ما بر سرمایه های اجتماعی است و به همین منظور توانستیم طی ۲ دهه گذشته با همکاری نهادهای مردمی در راستای مبارزه با اعتیاد گام برداریم.

سردار مویدی گفت: تاکید رحمانی فضلی وزیر کشور بر درمان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر و همچنین حمایت از مشارکت های مردمی، ما را در راه مبارزه با موادمخدر راسخ تر کرد و امروز نتیجه این حمایت ها را می‌بینیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر تصریح کرد: شرکت در این نشست ها و چنین فضاهای فکری با بهبود یافتگان اعتیاد باعث همدلی و همراهی ما خواهد شد تا بتوانیم بیماران جامعه را به سلامت باز گردانیم.

در ادامه این نشست حسین دژاکام رئیس جمعیت کنگره ۶۰ گفت: جامعه معتادان کشور را فقط کارتن خواب‌ها تشکیل نمی‌دهند، بلکه فقط ۱٫۵ درصد از معتادان، کارتن‌ خواب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه اعتیادیک بیماری مرموز است، تصریح کرد: ترک مواد مخدر شامل مراحل مختلفی از جمله فیزیولوژی درمانی است و تنها به خارج شدن سم و مواد از بدن باز نمی‌گردد، بلکه باید درمان‌ها مرحله به مرحله پیش برود.

رئیس کنگره ۶۰ با اشاره به فعالیت‌های این سازمان مردم نهاد افزود: این کنگره هم اکنون با ۲۰۰ پزشک متخصص درمانگر اعتیاد در سراسر کشور همکاری و هماهنگی دارد.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این همایش اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده بیش از ۵۰ هزار نفر از درمانگران اعتیاد کشور عضو کنگره ۶۰ بوده و ۱۰ هزار نفر نیز تحت درمان برنامه‌های این کنگره در استان‌های مختلف کشور هستند.

وی افزود: حدود دو هفته بعد از اربعین، جلسه ویژه با پزشکان و کلینیک‌های درمان که همکار کنگره ۶۰ هستند را برگزار خواهیم کرد و تلاش داریم تا در این جلسه حمایت‌های لازم را بعد از شنیدن مشکلات آن‌ها داشته باشیم.

همچنین در این نشست برخی کارشناسان و پزشکان راهکارهای مراحل ترک اعتیاد و درمان را برای مسئولان ذی‌ربط توضیح دادند. بازدید از فعالیت‌های ورزشی صدها تن از معتادان بهبود یافته بخش پایانی این همایش بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.