امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62445
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 06 مرداد 1396 - 17:30 | | ارسال توسط :

تصویب‌کنندگان ۲۰ دقیقه‌ای برجام باید پاسخگو باشند/ دولت با سخنان خود آمریکا را جسور نکند

امام‌جمعه بابلکنار گفت: کسانی که به شروط نه گانه مقام معظم رهبری در پذیرش برجام عمل نکردند و تصویب‌کنندگان 20 دقیقه‌ای برجام در پیشگاه خدا، امام زمان و ملت ایران مسئولند و باید پاسخ‌گو باشند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام باباییان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابلکنار با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه جدید آمریکا علیه ایران، ناشی از قدرت  آنان نیست بلکه نتیجه شکست مفتضحانه‌شان در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن از جبهه مقاومت ایران اسلامی است.

وی افزود:  حال وقت آن است که دولت و مجلس شورای اسلامی با از سرگرفتن برنامه‌های هسته‌ای جوابی محکم،انقلابی و دندانشکن به آمریکا بدهند و برای رجز خوانی‌های رئیس‌جمهور بی عقل آمریکا تره هم خورد نکنند.

امام‌جمعه بابلکنار ادامه داد: دشمنان ملت ایران خصوصا آمریکا بداند اگر قرار است حد و مرزی در دشمنی و وقاحت نشناسند قطعاً پاسخ خود را در نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام و از سوی دیپلمات‌هایی شیک و اتو کشیده نخواهند گرفت بلکه قدرت موشکی ایران و ایستادگی ملت ایران قاطعیت را به آنان نشان خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت ،مجلس شورای اسلامی و دیپلمات‌ها بدانند باید نرمش را کنار بگذارند، وقتی تنها ۴۵ درصد نمایندگان مجلس ما به حمله مشوکی سپاه پاسداران رای مثبت دادند آمریکا خواهد شد و در مقابل  ۹۹ درصد نمایندگان مجلس آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کردند.

حجت‌الاسلام باباییان گفت: کسانی که به شروط نه گانه مقام معظم رهبری در پذیرش برجام  عمل نکردند و تصویب‌کنندگان ۲۰ دقیقه‌ای برجام در پیشگاه خدا، امام زمان و ملت ایران مسئولند و باید پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: چرا باید در قبال کشوری نرمش به خرچ دهیم که به کوچکترین بهانه ما را ناقض حقوق بشر می‌داند و  آزمایش موشکی ایران را خلاف برجام اعلام‌کنند، حقوق بشر زمانی که آمریکا بمب اتم و سلاح هسته‌ای می‌سازد کجاست؟

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: دشمنان خارجی و  مهره‌های آنان در داخل ایران برای از کار انداختن بازوهای توانمند نظام و بی‌اعتبار‌سازی آن، به فشارهای مستمر اقتصادی، انحلال فرهنگی، خدشه به هویت‌ ملی و سیاسی روی آوردند اما آمریکا و مزدوران او بدانند با پاسخ  کوبنده، دقیق، همه‌جانبه، ویران‌کننده نظام اسلامی ایران پشیمان خواهد شد.

باباییان  یادآور شد: برخی در داخل فکر می‌کردند اگر رأی بیاورند با مذاکره می‌توانند سایر تحریم‌ها را هم بردارند ولی الان دریافتند که آمریکای عهدشکن  اصلا قابل اعتماد نیست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هر بار که به امریکا اعتماد کردیم ضربه خوردیم ، اگر واکنش برخی از مسئولین به عهدشکنی‌ها و تحریم‌های پی‌درپی دشمنان، همچون واکنش به منتقدین دلسوز بود الان گرفتار چاله‌های تحریم جدید نبودیم و حال در این برهه لازم است دولت برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در گام اول غنی‌سازی اورانیوم ۲۰%  را آغاز کند.

وی  افزود: دنیا بداند ما بر سر نظام اسلامی‌مان با هیچ کس معامله نخواهیم کرد، برای امنیت کشور با احدی شوخی نداریم و همه گزینه‌های ما  روی میز است و جواب ترقه‌بازی را با موشک‌های قدرتمند خواهیم داد.

امام‌جمعه بابلکنار اظهار کرد: مسئولین پاسخ قاطع، مسئولانه، عزتمندانه و بازدارنده تحریم‌های جدید آمریکا را از کره‌شمالی و روسیه یاد بگیرند، دولت با سخنان خود آمریکا را جسور نکند.

وی ادامه داد: بالا بردن ریسک سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران، اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه اقتصاد ایران، نشانه رفتن بخش دفاعی کشور، امنیت‌زدایی از ایران، انتقال هزینه‌های برجام از حوزه اقتصاد به بخش امنیت و اقتدار کشور و از همه مهم‌تر ایجاد دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی از اهداف تحریم جدید آمریکا علیه ایران است.

باباییان علت دشمنی آمریکا با سپاه را اقتدار و قدرت این نهاد دانست و بیان کرد: علت اینکه امروز آمریکایی‌ها سپاه را مورد هدف دشمنی و تحریم خود قرار دادند اقتدار و توان بالای سپاه پاسداران ایران است تا این بازوی قدرتمند  جمهوری اسلامی ایران را مهار و قطع کند است زیرا سپاه امروز در منطقه در مقابل طرح‌های استعماری واشنگتن ایستاد و یک تنه همه نقشه‌هایشان  را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام باباییان در پایان گفت: در این برهه حساس وحدت داخلی بسیار اهمیت دارد و محور اصلی دیدار فرماندهان سپاه با ریس‌جمهور نیز در خصوص  چگونگی همگرایی نیروهای داخلی نظام جهت تأمین مصالح ملی، امنیت‌آفرینی و صیانت از ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.