امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69050
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 10 آبان 1396 - 13:26 | | ارسال توسط :

تقابل مدعیان سابق لیگ یک با سرنوشتی متفاوت در لیگ برتر

هفته یازدهم لیگ برتر با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود که مدعیان قهرمانی لیگ یک پارسال و نامزدهای سقوط از لیگ برتر امسال به مصاف هم می‌روند.

به گزارش بابل نوین،هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری پنج دیدار روز سه‌شنبه آغاز شد که استقلال شفر توانست نخستین پیروزی‌اش را کسب کند و تا حدی از زیر فشار خارج شود. پرسپولیس هم توانست سایپا را شکست دهد و موقتا به صدر جدول رده‌بندی برسد. همچنین پیکان با پیروزی مقابل سپاهان، هفتمین پیروزی پیاپی فصلش را کسب کرد تا پشت سر پرسپولیس در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

در ادامه هفته یازدهم، فردا (پنج‌شنبه) دو دیدار برگزار می‌شود.

پارس جنوبی – سپیدرود رشت

شاگردان شگفتی‌ساز مهدی تارتار پس از این که هفته گذشته در اصفهان نتیجه‌ قابل توجهی کسب کردند و با سه گل، ذوب‌آهن امیر قلعه‌نویی را شکست دادند، این هفته باید در جم میزبان سپیدرود رشت است. این دو تیم فصل گذشته دو تساوی مقابل هم کسب کردند ولی این بار وضعیت کمی متفاوت است. پارس جنوبی نتایج درخشانی گرفته ولی سپیدرود مانند فصل گذشته لیگ یک نتوانسته آن چنان درخشان ظاهر شود.

تنها چیزی که از فصل گذشته تغییری نکرده، مشکلات مالی و مدیریتی سپیدرود و ثبات پارس جنوبی است. نکته‌ای که پیش از بازی پارس جنوبی می‌تواند روی روحیه این تیم تاثیرگذار باشد، نبودن نام بازیکنان این تیم در لیست تیم‌ ‌ملی علی‌رغم درخشش خیره کننده در لیگ برتر است.

با همه این تفاسیر باید دید که تقابل دو قدرت فصل گذشته لیگ یک در جم با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد. در حال‌ حاضر پارس جنوبی با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی و سپیدرود با ۱۲ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته دارند. پارس جنوبی با پیروزی در این دیدار می‌تواند – با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس – به صدر جدول رده‌بندی بازگردد و سپیدرود هم با پیروزی در این دیدار می‌تواند تا رده ششم صعود کند.

استقلال خوزستان – سیاه جامگان مشهد

دوئل قعرنشینان؛ شاید این بهترین عنوان برای این دیدار باشد. دو تیمی که به ترتیب در رده شانزدهم و پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند، می‌دانند که شکست در این دیدار حکم قعرنشینی آنها را حداقل برای یک هفته دیگر صادر می‌کند. این دو تیم که به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرده بودند سرنوشت متفاوتی را تجربه کردند. استقلال خوزستان برخلاف نتایج بد این فصلش توانست ملوان بندرانزلی را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جام حذفی صعود کند اما سیاه‌جامگان با مرزبان، مقابل خونه به خونه کاری از پیش نبرد و با شکست مقابل این تیم از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بازماند.

استقلال خوزستان در چهار دیدار اخیرش دو امتیاز کسب کرده و سیاه‌جامگان بدون امتیاز از این چهار دیدار، راهی اهواز می‌شود. با این  شرایط استقلال خوزستان شرایط بهتری نسبت به سیاه‌جامگان دارد و شاید شاگردان عبدالله ویسی بتوانند با پیروزی در این دیدار خانگی خودشان را تا حدودی از بحران خارج کنند. دو تیم هفت امتیازی هستند و نباید امید به صعود چند پله‌ای در جدول لیگ برتر داشته باشند. هر دو تیم در صورت پیروزی یا تساوی در این دیدار می‌توانند تنها گسترش فولاد را به جمع خودشان در بین تیم‌های قعرنشین ‌اضافه کنند.

برنامه دو دیدار روز پنج‌شنبه هفته یازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پارس جنوبی جم – سپیدرود- ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۵:۳۰‏

علی صفایی – علی میرزابیگی – مهدی شفیعی – پیمان فرخی مهر – ناظر: عبود سنگاشکن

استقلال خوزستان – سیاه‌جامگان – ورزشگاه غدیراهواز- ساعت ۱۷‏

سعید رحیمی مقدم – رحیم شاهین – یعقوب حجتی – جواد محمدی – ناظر: ابوطالب طاهریان

منبع:ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.