امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36092
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 29 آبان 1395 - 14:21 | | ارسال توسط :

تقوامحوری زندگی انسان را با بن بست مواجه نمی کند

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی اهل تقوا باشد بن بست در زندگی او وجود ندارد که می تواند به مراتب ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا کرده و برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای او قرار دارد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امروز در سلسله نشستهای بررسی تفسیر المیزان و اشارات ابن سینا که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی تقوا پیشه کند خداوند متعال برای او راه را باز می کند و در مسیر ارزشمندی قرار می گیرد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد تقوامحوری را سرلوحه امور خود قرار داده و اهتمام والا و شایسته ای در این مسیر داشته باشیم.

وی افزود: کسی اهل تقوا باشد بن بست در زندگی او وجود ندارد که می تواند به مراتب ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا کرده و برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای او قرار دارد.

ضرورت تقوامحوری در زندگی انسان

حجت الاسلام یزدان پناه بر ضرورت تقوامحوری در زندگی انسان اشاره کرد و بیان داشت: انسانی که تقوا داشته خداوند متعال روزی او را به گونه ای می دهد که گمان آن را نمی کرده است.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی انسان به مقام و جایگاهی دست پیدا می کند که می داند این میزان روزی از سوی حضرت حق برای او داده شده است.

وی اظهار داشت: کسی که تقوا پیشه کند پروردگار متعال روزی او را من حیث لایحتسب می دهد که نیاز است تقوای الهی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

خداوند متعال برای انسان باتقوا کافی است

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال برای انسان باتقوا کافی است و حضرت حق تمام کارها را برای او انجام می دهد که چنین فردی در مسیر تعالی قرار می گیرد.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که خداوند منان بر امر خود بالغ است، گفت: اهتمام حضرت حق در این راستا است تا امر خود را که باید به آنجایی برساند محقق می کند.

تقدیر همه امور دست حضرت حق است

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهارداشت: همه کارها و امور دست پروردگار متعال است که هر چیزی بخواهد را محقق کرده و رقم می زند که همه ما در برابر این وجود متعال قدرتی نداریم.

وی با بیان این که حضرت حق برای امری که دارد تقدیر را حاصل می کند، گفت: تقدیر دست حضرت حق است و خداوند متعال نیز بر امر خود مسلط است.

تقوامحوری سبب ارتقای مقام و جایگاه انسان می شود

حجت الاسلام یزدان پناه اظهارداشت: خداوند متعال قدرت مطلق است که همه چیز در دست او قرار دارد و ضرورت است تا تقوای الهی را چراغ راه و زندگی خود قرار دهیم.

مدیر گروه مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: نیاز است انسان مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کند زمینه رضایت پروردگار متعال را فراهم کند که برکات گرانقدری برای او قرار دارد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم افزود: فرصتهای ارزنده ای در سرای هستی در اختیار ما است که باید خود را در مسیر تقوامحوری قرار دهیم و زمینه ارتقای جایگاه خویش را فراهم کنیم.

گفتنی است، سلسله نشستهای بررسی تفسیر المیزان و اشارات ابن سینا با سخنرانی حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم و مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی به مدت یک هفته در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) آمل برگزار می شود.

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.