امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36094
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 29 آبان 1395 - 14:29 | | ارسال توسط :

همایش میلیونی اربعین نماد عدالتخواهی است

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه همایش میلیونی اربعین نماد عدالتخواهی، آزادی و آزادگی است، گفت: این همایش نماد عظمت و شور حسینی است که در در دل عزاداران حسینی به وجود آمده و امروزه دشمنان درصدد کمرنگ کردن راه و منش امام حسین(ع) در جهان هستند.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: همایش میلیونی اربعین نماد عظمت و شور حسینی است که در در دل عزاداران حسینی به وجود آمده و از طرفی نماد عدالتخواهی، آزادی و آزادگی که امام حسین(ع) طی چندین سال به دنبال آن حرکت کرد.

وی بیان کرد: آن حضرت در این راه از همه هستی خود گذشت و ثابت کرد در مسیر زندگی انسان بایستی مرد باشد؛ بنابراین آن حضرت می فرمودند «مردم اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید».

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه امروزه دشمنان درصدد کمرنگ کردن راه و منش امام حسین(ع) در جهان هستند، تصریح کرد: همایش میلیونی اربعین و حرکت حسینی عصاره های از عدالتخواهی، آزادی و آزادگی مردم است تا ثابت کنند اگر آنروز اگر امام ندای «هل من ناصر ینصرونی» سر داد، امروز عاشقان امام حسین(ع) با این تجمع میلیونی خود می خواهند به نوعی ندا به لبیک آن حضرت دهند.

حجت الاسلام نجنو افزود: عزاداران حسینی امروز در کلاس درس آن حضرت نشسته اند و این پیاده روی را نشانه تحلیل و عزتی می دانند که از آن امام کسب کردند، که باید عزتمند زندگی کنند و این عزت و شکوه را به رخ ایادی استکبار می کشانند.

وی یادآور شد: تا زمانی که این شور، عشق و حرارات حسینی در دل مردم جهان موج  زند؛ بدون شک ایادی استکبار هرگز به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: فراهم کردن مقدمه ظهور امام زمان(عج) یک بُعد دیگر این پیاده روی اربعین است که در روایت آمده است زمانی که آن حضرت می خواهد ظهور کند، فریاد می زند« من فرزندحسین(ع) هستم»، بنابراین قبل از اینکه امام زمان را شناخت باید امام حسین(ع) را شناخت.

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: همه عالم باید امام حسین(ع) را بشناسند تا امام زمان (عج) ظهور کند؛ بنابراین یکی از راههای که مردم باید امام زمان را بشناسند این است که امام حسین(ع) را به همه جهان معرفی کنند و نسبت به آن حضرت شناخت داشته باشند.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام همواره در اربعین حسینی به دنبال تضعیف کردن ایمان و اعتقادات مردم هستند؛ و علی رغم همه تهدیداتی که انجام می دهند اما تاکنون نتوانستند با تهاجم فرهنگی خود به ایمان مردم خدشه وارد کنند.

امام جمعه قلعه گنج اضافه کرد: عزاداران حسینی با شور و اشتیاق بیشتر نسبت به سال گذشته در این همایش میلیونی شرکت کردند و وحدت و اتحاد خود را به رخ ایادی استکبار به ویژه اسرائیل و آمریکایی جنایتکار نشان دادند.

حجت الاسلام نجنو در پایان با اشاره به اینکه ایادی استکبار در صدد هستند تا با وارد کردن ویروسهای خود جلوی حرکت و عظمت مردم  را نسبت به عشق و ارادت به اهل بیت(ع) بگیرند، ابراز کرد: اما مردم با شور و شعور حسینی خود اجازه نخواهند داد تا دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست یابند و ایمان مردم را نشانه بگیرند./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.