امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63863
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 مرداد 1396 - 14:21 | | ارسال توسط :

تمام تلاش خود برای جلوگیری از برگزاری کنفرانس آمریکایی –اسرائیلی را انجام می‌دهیم

سفیر ایران در اردن در دیدار با هیأت فلسطینی‌های مقیم خارج اعلام کرد تهران با توجه به روابط نزدیکی که با کشورهای آفریقایی دارد تلاش می‌کند جلوی برگزاری کنفرانس موسوم به کنفرانس آمریکایی –اسرائیلی را بگیرد.

به گزارش بابل نوین، هیأتی از کمپین مقابله با «کنفرانس آمریکایی –اسرائیلی» (کمپینی که در کنفرانس مردمی فلسطینی‌های مقیم خارج شکل گرفت) با «مجتبی فردوسی پور» سفیر ایران در اردن دیدار کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، هیأت مذکور درباره خطرات این کنفرانس برای آرمان فلسطین و کشورهای حامی آن توضیح دادند و پرونده‌ای را درباره این کنفرانس و تاثیرات منفی آن تقدیم سفیر ایران کردند.

سفیر ایران پس از شنیدن اظهارات هیأت مذکور، پیشنهاداتی در جهت تلاش برای سنگ اندازی در مسیر برگزاری این کنفرانس ارائه کرد که از جمله آن‌ها برقراری ارتباط با رؤسای پارلمان‌های کشورهای حامی فلسطین بود؛ وی در ادامه قول داد پیام این کمپین را به «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی برساند.

فردوسی پور سپس تاکید کرد از آنجایی که ایران با تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی روابط دوستانه دارد تمام سعی خود را می‌کند تا نشست یاد شده برگزار نشود.

وی در ادامه گفت: تمامی اشکال مقاومت، مشروع است و تلاش برای جلوگیری از نفوذ صهیونیست‌ها به آفریقا یا هر قاره دیگری از طریق تمامی ابزار‌ها نیز مشروع است.

پیشتر، مقامات دولتی آفریقای جنوبی با برگزاری کنفرانس آفریقایی- اسرائیلی» توگو مخالفت کرده و آن را تحریم نمودند و مشارکت در این کنفرانس را به معنای عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی دانسته و خواستار عدم مشارکت کشورهای دیگر در آن شدند.

این کنفرانس قرار است در ۲۳ و ۲۴ اکتبر در توگو برگزار شود./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.