امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63864
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 27 مرداد 1396 - 15:25 | | ارسال توسط :

برخی ۷۰ ساله‌ها برای رسیدن به قدرت دست و پا می‌زنند و برخی دهه هفتادی‌ها برای شهادت

امام‌جمعه بابلکنار گفت: دوران عجیب و غریبی شده، برخی از هفتاد ساله‌ها برای رسیدن به ریاست، قدرت و ثروت دنیا دست‌و پا می‌زنند و برخی از دهه هفتادی‌ها برای شهادت.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابلکنار با اشاره به معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس و رای‌دهی نمایندگان مردم به وزاری احتمالی اظهار کرد: پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا و صلابت در برابر سلطه طلبان، جهت‌گیری دولت دوازدهم در چهار سال آینده باشد.

وی افزود: نظام حکومتی که متکی به مردم باشد، نظامی که در آن رهبر، رییس‌جمهور، مجلس، قوه قضائیه وصل به مردم، مورد علاقه و پشتیبانی آن‌ها باشد نه آمریکا، نه متحدانش و نه هیچ قدرتی قادر نیست این نظام و حکومت را متلاشی و متزلزل کند.

امام جمعه بابلکنار با اشاره به واقعه کودتای ۲۸ مرداد سال ۴۲ ادامه داد: نبودن استقلال، هویت و افتخارات ملی، سابقه تاریخ، منافع مادی، هویت فرهنگی و زبان یک ملت را از آنان می‌گیرد و سلطه اجانب را بر کشور فراهم می‌کند که مشروطیت، حکومت رضاخان، حادثه شهریور ۱۳۲۰ و کودتای ۲۸مرداد نمونه‌ای از آن‌ها است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی ابر قدرت‌ها و مستکبران عالم بدانند که ملت ما تا آخرین نفر، تا آخرین منزل و تا آخرین قطره خون برای اعتلای کلمه الله ایستاده‌ایم و بر خلاف میل باطنی تمامی دشمنان، از آرمان‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و ارزش‌های اسلامی شهیدان دفاع خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به توانمندی‌های موشکی ایران در جهت دفاع از امنیت ملی گفت: ارتقای توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی به منظور دفاع از حاکمیت تمامیت ارضی، منافع، امنیت ملی، مقابله مؤثر با تهدیدهای خارجی و ایجاد توازن منطقه‌ای، نقشه راه حرکت صنعت دفاعی کشور باید باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی با پشتیبانی سپاه و بسیج بساط داعشی‌ها را در منطقه جمع خواهد کرد و به همه دشمنان اعلان می‌کنیم که ضربت شمشیرهای ما تیز، برنده، محکم و قاطع خواهد بود.

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: طرح اقدام متقابل نمایندگان مجلس برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا مثل تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام جامع، قاطع و کافی نیست بلکه پاسخ زیاده‌خواهی آمریکایی‌‍ها باید صریح، محکم، قاطع، انقلابی، دندان‌شکن و در شأن ملت ایران باشد.

وی با اشاره به مطالب یکی از روزنامه‌های وابسته به بیگانگان یادآور شد: این روزنامه نوشته عامل شهادت شهید حججی موشک‌های سپاه بوده، این‌ها همان عمرو عاص‌ها و معاویه‌های زمان امام علی(ع) هستند، وقتی عمار یاسر شهید شد و حقانیت حضرت علی(ع) معلوم گشت، نمک‌نشناس‌هایی مثل عمرو عاص حمله کردند و گفتند قاتل عمار کسی است که او را به جنگ آورده است!

بابائیان ادامه داد: مدافعان حرم مظلوم‌تر از شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند زیرا هم باید زخم زبان افراد واداده، وابسته و مزدوران بیگانه را تحمل کنند هم گلوله و خنجر داعشی‌ها را.

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: در دنیایی که مردم و جوانان ایرانی تحت شدیدترین بمباران تبلیغات رسانه‌ای برای پذیرش تفکر مادی‌گرایی و توسعه‌گرایی غرب هستند عشق جوانانی همچون شهید حججی به شهادت در راه خدا بی‌اثر بودن تبلیغات دشمن و رویش‌های انقلابی را ثابت می‌کند.

وی تاکید کرد: شهید حججی یک فرمان واقعی و ملی است و به همه درس آزادگی، مقاومت و مقابله با ظلم، چگونه زیستن، اندیشیدن و عمل انقلابی را می‌آموزد.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر ذائقه مردم گفت: دوران عجیب و غریبی شده، برخی از هفتاد ساله‌ها برای رسیدن به ریاست، قدرت و ثروت دنیا دست‌و پا می‌زنند و برخی از دهه هفتادی‌ها برای شهادت.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد نه یک چهار دیواری خشک، بی‌روح و محلی صرفاً برای رکوع، سجود و یا تربیت فردی نیست بلکه مسجد در تراز نظام ولایی، انقلابی و محرابش جهت حرکت را نشان می‌دهد، منبرش محتوا و ماهیت حرکت را تبیین می‌کند و جماعتش شور آفرین و موتور محرکه حرکت هماهنگ، منسجم و جمعی را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: امروز مسجد با زبان بی‌زبانی از کلیه مسئولین کشور مطالبه‌گری جدی دارد چرا که سنگر اولیه و اصلی انقلاب همواره مسجد بوده است، باید در همیشه زمان نیز مسجد باشد.

خطیب جمعه بابلکنار یادآور شد: اگر روزی مسجد در نظام اسلامی دچار آسیب شود و یا از رویکرد انقلابی به سکولاری سوق یابد مقصر اصلی آنانی هستند که پای سفره مسجد به مقام و منزلت‌های اجتماعی دست یافتند و حق مسجد را به عنوان سنگر اصلی انقلاب ادا نکردند و به حاشیه راندند.

وی تاکید کرد: دولتمردان، سیاستمداران و مسئولین مدیون مسجد و فرهنگ مسجد هستند و مساجد کانون اصلی تولید قدرت نرم و محل تمرکز استعدادها و توانمندی‌های مردمی هستند، مسجد باید روحیه استکبارستیزی به خصوص علیه امریکا، اسرائیل و تعصب اسلامی، ایرانی و روحیه انقلابی را در نمازگزاران تقویت نماید.

بابائیان با اشاره به وضعیت نامطلوب بانک‌ها در کشور اظهار کرد: در بانک‌های ایران ماهیانه ۲۰% به سپرده ثروتمندان اضافه می‌کنند و در عوض ۲۸% بهره از وام‌گیرندگان می‌گیرند، یعنی در جمهوری اسلامی از فقیر می‌گیرند و به غنی می‌دهند ولی در کشور سوئیس از غنی می‌گیرند و به نیازمند می‌دهند! آنوقت انتظار دارید اقتصاد کشور پیشرفت کند؟

وی در پایان با اشاره به سیستم قضایی کشور گفت: در سیستم قضایی کشور آن اندازه که شاکی برای رسیدن به حقش اذیت، آزار و دردسر می‌کشد اگر مجرم هم می‌کشید الان ظلم و ستم در کشور ریشه‌کن شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.