امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80826
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اقتصادی تاریخ انتشار : 09 فروردین 1397 - 12:54 | | ارسال توسط :

مدیران دنبال تحقق بودجه ۹۳ میلیارد تومانی بابل در سال ۹۷ باشند

فرماندار بابل گفت: امسال ۹۳ میلیارد تومان اعتبار بودجه به این شهرستان اختصاص یافت که لازم است مدیران با رایزنی برنامه‌ریزی درست جذبی حداکثری داشته باشند.

به گزارش بابل نوین، قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه بابل در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب کردند مانند چند سال گذشته رویکرذ اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی دارد.

وی افزود: خرید کالای ایرانی مهم‌ترین رکن در حمایت از تولیدات داخلی است، سال‌هاست بر این مسئله تاکید می‌شود، این موضوع نیازمند حضور مسئولان و افراد جامعه است و تا زمانی که  برای حمایت از تولیدات داخلی اقدام نشود، مطمئنا ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی ایجاد نخواهد شد، زیرا  امروز تنها راه برطرف شدن مشکلات بیکاری و اقتصادی حمایت از کالای ایرانی است.

 فرماندار بابل ادامه داد: ملت، دولت، مسئولان و تولیدکنندگان باید همت خود را به کار گیرند و  با نظارت درست و تعیین استانداردهای مناسب، کالایی مطلوب تولید و در بازار کنند تا شاهد رونق  و رشد اقتصادی کشور باشیم.

این مسئول تصریح کرذ: در راستای تحقق شعار سال مدنظر داریم در بابل کارگروه حمایت از کالای ایرانی را تشکیل دهیم و در کنار کارگروه اشتغال به صورت ویژه ابعاد مختلف این امر را با مسئولان و صاحب‌نظران مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: در امر اشتغال، سال گذشته سهمیه ۴۸۴۶ نفر در سامانه وزارت کشور ثبت شد  و در حوزه مشاغل خانگی سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم، امسال نیز ۹۳ میلیارد اعتبار به این امر اختصاص یافت که لازم است مدیران با رایزنی  برنامه‌ریزی درست جذبی حداکثری داشته باشیم و امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم برای ۴۱۴۴ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: در سفر اخیر استاندار و بازدید ایشان از ستاد تسهیلات نوروزی شاهد رضایت ایشان بودیم، در نوروز امسال که رشد ۵۳ درصدی حضور مسافر در بابل را داشتیم، توانستیم برنامه‌های بومی  خوبی را در سطح شهرستان برگزار کردیم و با توجه به گرایش ویزه مردم نسبت به محصولات بومی، فرصت را قدر دانستیم و این محصولات را  عرضه کردیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد باور عمومی در حمایت از تولیدات داخلی افزود: باید زمینه خرید محصولات داخلی را از کودکان تا بزرگسالان آموزش دهیم و نهادینه سازیم تا برکات آن برای نسل‌های متمادی در شریان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور قابل لمس باشد و فرهنگ و تفکر عدم استفاده از کالای خارجی علی‌الخصوص کالای قاچاق با مردم ایران اسلامی عجین شود.

ولی‌زاده‌بورا ادامه داد: رعایت نظم اداری و تکریم ارباب‌رجوع از مواردی است که مسئولان و مدیران باید مورد توجه قرار دهند، زیرا ما به واسطه حضور مستمر بین مردم در شرایطی قرار داریم که باید با عملکردمان شاهد رضایتمندی مردم باشیم و مسائلی مانند  حاکم شدن اخلاق اسلامی در محیط اداری، ترویج فرهنگ مصرف عمومی و صرفه‌جویی، حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری را مدنظر داشته باشیم.

این مسئول در پایان گفت: سال گذشته حوادث تلخی برای هموطنان ما اتفاق افتاد، با این حال سال ۹۶، نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدارو عظمت خود را در همه ابعاد حفظ و تهدیدات منطقه‌ای را به فرصت تبدیل کرد، امیدواریم سال جدید با ناامیدی دشمنان  و ثبات و کارآمدی هرچه بیشتر نظام اسلامی‌مان همراه باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.