امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63243
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 مرداد 1396 - 13:51 | | ارسال توسط :

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

به گزارش بابل نوین، در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه، به ابهامات مطرح شده پاسخ داد و توضیحات مهمی را در این خصوص ارائه کرد. بنا بر این گزارش، متن […]

به گزارش بابل نوین، در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه، به ابهامات مطرح شده پاسخ داد و توضیحات مهمی را در این خصوص ارائه کرد.

بنا بر این گزارش، متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

نظر به انتشار مصاحبه آقای کولیوند رئیس محترم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات که در مورخ ۱۵-۵-۱۳۹۶در یکی از خبرگزاری ها منتشر و در برخی دیگر از رسانه ها باز نشر یافت، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع ابهام مطرح شده اعلام می شود:

۱ – لایحه جامع انتخابات که حاصل تجربیات بیش از ۳۰ دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران متخصص در این امر و منطبق با سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد در بیش از ده ها جلسه تخصصی، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت و در تاریخ ۳-۶-۱۳۹۵ به دولت ارسال شد و با تشکیل ۲۱ جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت با حضور وزیر محترم کشور بررسی و به تصویب رسید.

۲ – از سوی دیگر به جهت همزمانی ارسال لایحه مزبور با برگزای انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مقرر گردید که با در نظر گرفتن آسیب های احتمالی دو انتخابات اخیر (ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی) و ادغام مواد اصلاحی قانون شوراها و با کسب نقطه نظرات قوه محترم قضائیه بویژه در بخش جرم و مجازاتها، لایحه جامع مجدداً بررسی و به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد، و در حال حاضر لایحه مزبور در حال طی مراحل تنقیحی می باشد.

۳ – به جهت اهمیت موضوع برای دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مراتب فوق در نامه شماره ۱۰۱۸۸۵ مورخ ۹-۸-۱۳۹۵ به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام شده و بعلاوه؛ گزارش کامل انجام مراحل تدوین لایحه و توضیحات موجود در خصوص علل عدم ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی (جهات فوق الذکر) توسط وزیر محترم کشور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه و همچنین اخیراً از سوی نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مطرح شده است.

۴ – بر این اساس و با عنایت به تکمیل روند بررسی ها در خصوص لایحه جامع انتخابات، این لایحه بزودی در جلسه هیأت دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس محترم شورای اسلامی، ارسال خواهد شد. همچنین لازم است، از بذل توجه نمایندگان محترم نسبت به تسریع در امور قدردانی شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.