امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63244
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 مرداد 1396 - 13:53 | | ارسال توسط :

سوال از رئیس جمهور هنوز منتفی نشده/ فرمول بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده گذاران با هیچ معیار علمی منطبق نیست

به گزارش بابل نوین، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در حاشیه صحن علنی امروز چهارشنبه(۱۸مرداد ماه) با حضور در میان خبرنگاران با تبریک این روز به آنها گفت: برای ارتقای شاخص‌های کشور رسانه‌ها باید نقش اصلی خود را ایفا کرده به خصوص در امر شفاف‌سازی بحث‌های مالی که باید به خوبی دنبال شود. وی در ادامه […]

به گزارش بابل نوین، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در حاشیه صحن علنی امروز چهارشنبه(۱۸مرداد ماه) با حضور در میان خبرنگاران با تبریک این روز به آنها گفت: برای ارتقای شاخص‌های کشور رسانه‌ها باید نقش اصلی خود را ایفا کرده به خصوص در امر شفاف‌سازی بحث‌های مالی که باید به خوبی دنبال شود.

وی در ادامه اظهار داشت: صدا و سیما در بحث موسسات مالی تنها به بانک مرکزی و مسئولان آنها زمانی برای صحبت داد اما باید وقتی را هم برای سپرده گذاران و شاکیان قرار می‌داد.

وقف‌چی با اشاره به تصویب ماده ۲۳۶ در صحن علنی روز گذشته گفت: اقبال عمومی مجلس برای مقابله با این موضوع و شفاف‌سازی بسیار خوب بود امیدواریم زمینه‌ای شود برای قدم‌های بعدی در کشور تا فسادهای احتمالی مالی به حداقل برسد.

نماینده مردم زنجان تأکید کرد: ما اکنون به دلایلی وضعیت نابسامان پولی و مالی در کشور داریم، یکی از دلایل بالاتر بودن سودهای بانکی از نرخ تورم در ایران است که مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان دید.

وی ادامه داد: عملا ما از تولید کننده در کشور حمایت نمی‌کنیم و یک تولیدگر باید علاوه بر پرداخت تورم، سودهای بانکی بالا را نیز پرداخت کند لذا بانک‌ها باید نگاهشان را از بازگرداندن سود و جرایم تغییر داده و به دنبال جذب کارشناسان خبره و بازاریاب برای مشارکت واقعی با تولید کنندگان کنند تا در سود و ضرر با آنها شریک باشند.

وقف چی اظهار داشت: راهکارهایی برای کمک به ایجاد درآمد برای موسسات مالی و بانک‌ها وجود دارد که ما یک مورد را به صورت طرحی با نام “مشارکت قدم به قدم و واقعی موسسات مالی با تولید کنندگان و مشارکت در سود و زیان” به مرکز پژوهش‌های مجلس طی سال گذشته ارائه کردیم.

نماینده مردم زنجان با بیان اینکه موضوع کاسپین در کشور حساسیت بسیار زیادی داشت، گفت: در این رابطه نمایندگان می‌خواستند با نگاه ملی به این موضوع به دلیل وجود دو میلیون سپرده گذار سوال از رئیس جمهور را مطرح کنند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل سوال ما از روحانی این بود که باید در کشور امنیت مالی و اعتماد به موسسات مالی وجود داشته باشد لذا اکنون با توجه به ضرورت ایجاد حساسیت در قوه قضاییه، دولت و مجلس امیدواریم این موضوع به خوبی دنبال و حل شود.

وقف چی با تأکید بر اینکه سوال از رئیس جمهور هنوز منتفی نشده است، بیان داشت: در موضوع کاسپین به دلیل وضعیت پیش آ‌مده همه باید در کشور احساس مسئولیت کنند و هر شخصی به راحتی از مسئولیت خود شانه خالی نکند.

نماینده مردم زنجان ضمن تشکر از نمایندگان هر سه جناح به دلیل پیگیری موضوع موسسات مالی و سوال از رئیس جمهور تصریح کرد:‌ موسسات مالی مجاز و غیرمجاز باید در کشور تعیین و تکلیف شود و سوال از روحانی تنها به دلیل موضوع کاسپین نیست بلکه مربوط به تمامی موسسات مالی و بانک‌ها می‌شود و امیدواریم مسئولان اجرایی هرچه سریع‌تر این موضوعات را سر و سامان دهند.

وی همچنین ضمن انتقاد به بانک مرکزی به دلیل ارائه فرمولی برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی اظهار داشت: موضوع بحث ما با بانک مرکزی درباره کاسپین سامان‌دهی نبود بلکه تسویه حساب سپرده گذاران بود اما فرمول ارائه شده بانک مرکزی علیه مشتریان است.

وقف چی تأکید کرد: این فرمول بر اساس هیچ معیار علمی و فرمولی در دنیای پولی و مالی دنیا قرار نمی‌گیرد زیرا براساس این فرمول علاوه بر کسر پرداخت سودهای سپرده گذاران در سال‌های گذشته از اصل سپرده هم ۱۰ درصد کسر می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.