امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 46100
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار مازندران, علم و سلامت تاریخ انتشار : 10 بهمن 1395 - 10:40 | | ارسال توسط :

تولید گیاهان دارویی در مازندران

هزار و 100 تن گل محمدی و گياهان دارويی امسال در مازندران تولید شد.

به گزارش بابل نوین، به  نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان عزیزاله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گیاهان دارویی و گل محمدی در سطح ۷۹۲ هکتار در مازندران کشت شد که از این میزان سطح ‌هزار و ۱۱۰ تن محصول تولید شده است.

وی از افزایش هفت درصدی توسعه فضای گلخانه‌ای در سطح پنج هکتار خبر داد و افزود: امسال تولیدات گلخانه‌ای در فضای باز ۶ درصد افزایش یافته و به ۳۶ هکتار رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان تسهیلات برای احداث ۲۶ طرح گلخانه‌ای در استان پرداخت شد گفت : ۶۸۰ هکتار باغ از ابتدای امسال تاکنون با اعتبار ۳ میلیارد تومان در اراضی شیبدار احداث شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گفت: برنامه‌ریزی برای احداث ۳ هزار هکتار باغ در زمین‌های شیبدار با اعتبار ۱۶٫۶ میلیارد تومان در دست اقدام است.

شهیدی‌فر افزود: ۵۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه‌دار و دارای مجوز تاکنون برای طرح‌های باغبانی در استان توزیع شد.

وی از تامین و توزیع ۴۰ میلیارد تومان یارانه بذر جو، گندم، برنج و دانه‌های روغنی چندماهه اخیر در استان خبر داد و گفت : تولید برنج با افزایش ۲ درصدی به یک میلیون و ۲۸۷ هزار تن رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نشاء مکانیزه با افزایش ۳٫۳ درصدی به ۵۰ هزار و ۵۵۹ هکتار رسید، گفت: پرورش رتون و نشاء مجدد با افزایش ۱۳٫۵ درصدی به ۸۶ هزار و ۴۷۲ هکتار و ارقام پرمحصول با افزایش ۵٫۱ درصدی به ۵۰ هکتار رسید.

شهیدی‌فر از افزایش ۱۳۸٫۵ درصدی توزیع اعتبارات مکانیزاسیون به میزان ۶۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۱۲ دستگاه انواع تراکتور، ۲۷ دستگاه کمباین غلات، ۳۱۱ دستگاه کمباین برنج، ۸۰۷ دستگاه سایر ادوات و ماشین‌آلات جدید به مزارع استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع و باغ‌های استان کنترل بیولوژیک شد، افزود: ۳۷ هزار و ۱۲۰ هکتار از مزارع و باغ‌های استان ردیابی آفت و بیماری‌های قرنطینه‌ای انجام شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.