امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51969
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 27 اسفند 1395 - 16:59 | | ارسال توسط :

ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای افراد متدین و انقلابی واجب شرعی است

امام‌جمعه گتاب گفت: ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای افراد متدین و انقلابی واجب شرعی است و باید در این زمینه تکلیف‌مدار باشیم، نباید از سختی کارها ترسید.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام‌جمعه گتاب در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال۱۳۹۵ با اشاره به ولادت با سعادت دخت نبی پیامبر اسلام زهرا اطهر(س) اظهار کرد: روز مادر و زن و سالروز تواد امام راحل مبارک باشد، زن‌ها بدانند که واقعا در مسیر احقاق حقوق حقیقی‌شان قرار ارند، عالم بر گرد فاطمه می‌گردد.

وی افزود: نباید زن را برای نفسانیات طلب کرد و اسلام خط قرمز عمیقی دور این مسایل کشیده و جایگاه زن را بیار رفیع می‌داند.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: اگر از ازدواج حق مطلب ادا نشود به سمت ازدواج انسان با خوی حیوانی پیش می‌رود و این مسئله با ازدواج انسان با حیوانات رسما در جوامع غربی دیده می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این نظام توانست قطار احقاق حقوق زنان را در ریل اصلی خودش قرار دهد و در جامعه اسلامی حضور زن در مسایل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انکار ناشدنی است.

وی افزود: برکات حضور زنان در دفاع مقدس قابل مشاهده است و نمی‌توان به راحتی از این مسئله گذشت.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با اشاره به وقت ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا گفت: با تشکر از زحمات اعضای فعلی در این بخش باید جلوی برخی زمزمه‌ها را گرفت که شنیده می‌شود این زمزمه ها با تفکر دینی اسلامی همساز نیست.

وی افزود: ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای افراد متدین و انقلابی واجب شرعی است و باید در این زمینه تکلیف‌مدار باشیم، نباید از سختی کارها ترسید.

خطیب‌جمعه بخش گتاب با اشاره به ایثارگری شهدا و خانواده‌هایشان تاکید کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس عرصه سختی‌ها بود اما از آن سرافرازانه بیرون آمدیم پس نباید از سختی کار و خدمت برای مردم هراسید و امروز شاهد هستیم چه میزان مردم ما عاشق حضور در سختی‌های جنگ در عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستند.

وی اظهار کرد: شوراها و نقش مردم در آن یکی از فاکتورهای جاودانگی نظام است و انتخاب دهیارها و شهردارها در ایران بسیار مهم است و برای جلوگیری از برخی مشکلات باید در این عرصه  بهترین افراد را انتخاب کرد.

تقی‌پور با تشکر از حضور استاندار مازندران در نمازجمعه گتاب و زحمات وی اظهار کرد: بیماری شدید زیست محیطی در بخش گتاب در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی، مشکلات و بیماری در بین مردم منطقه تشدید خواهد شد.

وی افزود: در سال زراعی پیش رو صورت نرسیدن آب سد لفور به زمین‌های کشاورزی مشکل شدیدی برای کشاورزان این بخش به وجود خواهد آمد.

امام‌جمعه گتاب با اشاره به مشکل برق بخش گتاب یادآور شد: برق منطقه واقعا مشکل دارد و با تهیه زمین مناسب امیدواریم این مسله تصریح شود، آسفالت شهر گتاب روکش‌سازی و بهسازی راه‌ها از زحمات قابل تقدیر شهرداری با کمک استانداری مازندران بود که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان از طرح درختکاری کمربندی جنوبی بابل تقدیر و گفت: بهتر نیست درختکاری مناسبی همراه با کار کارشناسی بیشتر انجام و مسئولان در این مسئله اهتمام جدی به خرج دهند، اداره راه نیز می‌تواند در این زمینه در جاده‌های استان اهتمام جدی داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.