امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51971
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 27 اسفند 1395 - 17:42 | | ارسال توسط :

کسی که از راه‌های مختلف و بدون توانمندی کرسی شورا را اشغال کند غاصب است

امام‌جمعه زرگرشهر گفت: کسی که از راه‌های مختلف و بدون توانمندی این کرسی شورا را اشغال کند غاصب است و حق دیگران را تصرف کرده است، انتخاب خوب شورای توانمند را در پی خواهد داشت.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های آخرین نمازجمعه سال ۹۵ در بخش لاله‌آباد شهرستان بابل اظهار کرد: در آستانه زیور گرفتن سال جدید به برکت طبیعتی تازه، ماهم باید در خود ایجاد تحول کنیم و با بهترین زیور وجود و دل خود را بیارییم.

وی افزود: آنچه که ما را آراسته و پیراسته در محیط آلوده دنیا می‌کند لباس تقوا است و با ذکر خداوند و شرکت در نماز جمعه خود را در این مسیر قرار دهیم.

امام‌جمعه بخش لاله‌آباد با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) ادامه داد: روز مادر، روز زن و نامگذاری این روز به این نام نه فقط به خاطر مسائل مادی است بلکه این روز و گرامیداشت آن بسیار مهم است و نکات مهمی در آن نهفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زنان مومنه جامعه باید در این روز در خود بازنگری کنند، ببینند آیا توانسته‌اند از حضرت زهرای مرضیه الگو بگیرند و چه مقدار در مسیر زندگی آن حضرت قرار دارند.

وی افزود: زنان جامعه ما ببینند چه خصائل و برکاتی در زندگی آن حضرت وجود دارد و آن را در زندگی خود بکار بندند.

خطیب جمعه زرگرشهر گفت: مردها نیز باید قدردان زنان شایسته باشند و از زحمات مادران در خانواده‌ها و تربیت شایسته فرزندان تقدیر کنند.

حجت‌الاسلام شیخی افزود: این روز متقارن با روز تولد امام خمینی(ره) نیز است که باید گرامی داشته شود و در مسیر اهداف و آرمان‌های ایشان قدم برداشت.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید آیا سزاوار نیست وقتی از خانه و محیط کار گردگیری می‌کنیم از مشکلات وجود خودمان نیز گردگیری کنیم و خانه دل را نو کنیم.

امام‌جمعه بخش لاله‌آباد با اشاره به انتخابات شوراها تصریح کرد: در آستانه ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۳۰ اسفند هستیم که امیدواریم این حضور با شور انقلابی همراه باشد.

وی افزود: اولا انتظار است افراد دارای توانمندی استقبال کنند، احساس تکلیف کنند و برای آبادانی شهر و روستا حضور پیدا کنند و منتظر دعوت دیگران نباشند .

شیخی ادامه داد: کسانی که قصد کاندیداتوری دارند توجه کنند و دنبال شهرت کاذب نباشند، تملق گویی برخی افراد، چاپلوسی و هزینه‌های بی‌مورد خوب نیست، دنبال یدک کشیدن عنوانی نباشند به دنبال حل مشکلات و گره‌های مردم باشند.

وی افزود: کسی که از راه‌های مختلف و بدون توانمندی این کرسی را اشغال کند او غاصب است و حق دیگران را تصرف کرده است، انتخاب خوب شورای توانمند را در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه لاله‌آبادتصریح کرد: شورای توانمند باید در محیط روستا و شهر قوی، خوش‌فکر و کارا باشد تا شهردار و دهیار توانمندی را انتخاب کند و در نهایت از این مسیر روستا و شهر و منطقه آباد خواهند شد.

وی در پایان گفت: شهردار و دهیار ضعیف شهر و روستای ضعیفی خواهد داشت، عقب افتادگی نمایان می‌شود، افراد توانمند  برحسب وظیفه وارد عرصه انتخابات شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.