امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61964
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 13:15 | | ارسال توسط :

ثبت ۲۷ هزار کودک‌آزاری در سال ۹۵/ تهران در صدر +جزییات

به گزارش بابل نوین، رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: در سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۷۲۵ مورد تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی انجام شده که در موارد کودک‌آزاری ثبت شده با خط تلفن، خدمات سیار و مداخله در بحران، ۲۶ هزار و ۹۰۹ مورد کودک‌آزاری گزارش شده است. حسین اسدبیگی گفت: آمار پذیرش‌ها در اورژانس […]

به گزارش بابل نوین، رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: در سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۷۲۵ مورد تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی انجام شده که در موارد کودک‌آزاری ثبت شده با خط تلفن، خدمات سیار و مداخله در بحران، ۲۶ هزار و ۹۰۹ مورد کودک‌آزاری گزارش شده است.

حسین اسدبیگی گفت: آمار پذیرش‌ها در اورژانس اجتماعی در سال گذشته در چهار بخش است، خط تلفن ۱۲۳، خدمات سیار، مداخله در بحران و پایگاه‌های اجتماعی که در تمام اینها موارد مختلفی از آسیب‌ها گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۷۵۷ هزار مورد تماس‌های کلی به اورژانس اجتماعی در سال گذشته بوده که ۱۷۳ هزار و ۷۲۵ مورد تماس مرتبط گزارش شده است، به این ترتیب که به مراکز مداخله در بحران ۳۴ هزار و ۱۰۱ مورد پذیرش افتاده و در خدمات سیار ۹۰ هزار و ۹۸۵ مورد ثبت شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور، آمار کودک‌آزاری ثبت‌شده در مراکز مداخله در بحران را تشریح کرد و گفت: از ۳۴ هزار و ۱۰۱ مورد پذیرش، ۲۷۶۵ مورد مربوط به کودک‌آزاری بوده است.

* نسبت برابر دختران و پسران مورد خشونت قرار گرفته

اسدبیگی تصریح کرد:‌از این تعداد ۱۴۰۳ مورد دختر و ۱۳۵۵ مورد پسر بوده و به عبارتی کودکان دختر و پسر به یک نسبت مورد آزاد قرار گرفته‌اند.

* ثبت ۸۰ مورد آزار جنسی در مراکز مداخله در بحران

وی با اشاره به اینکه نوع آزارها جنسی، جسمی، روانی و عاطفی، غفلت و سهل‌انگاری و جنسی ـ جسمی بوده، گفت: به این ترتیب در مراکز مداخله در بحران که کودکان یا خانواده هایشان به صورت حضور پذیرش شده‌اند، خشونت جسمی ۸۰۰ مورد، جنسی ۸۰ مورد، عاطفی وروانی ۴۵۸ مورد، غفلت و سهل‌انگاری ۱۴۰۳ مورد و جسمی ـ جنسی ۲۴ مورد بوده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: بسیاری از این آسیب‌ها طی چند روز، یک هفته، یک ماه و یا حتی به مدت یک سال و چندین سال به طول می‌انجامد. طبق گزارش موجود، آزارهایی که تا چند روز به طول انجامیده ۳۳۳ مورد، آزارهایی که یک هفته بوده و کارشناسان باخبر شده‌اند ۱۲۴ مورد، یک هفته تا یک ماه ۲۵۰ مورد، یک ماه تا ۷ ماه ۳۲۶ مورد، ۷ ماه تا یک سال ۴۱۸ مورد، یک سال تا سه سال ۶۲۴ مورد و بیش از سه سال ۶۹۰ مورد بوده است.

* بیشتر آزاردهندگان مرد هستند

اسدبیگی گفت: در میان آزاردهندگان ۹۳۵ نفر زن و ۱۸۳۰ نفر مرد بوده است. در مورد علت آزار نیز اگر از خود افراد بپرسیم، امکان دارد بهانه بیاورند، اما به تشخیص کارشناسان، چند عامل باعث آزار رساندن به کودکان شده است.

*علت کودک‌آزاری از سوی والدین

وی تصریح کرد: ۱۴۰۴ مورد از آزار به کودکان به دلیل مصرف مواد مخدر در والدین بوده، ۴۷ مورد سوءمصرف الکل، ۱۸۰ مورد به علت بیماری روانی، ۲۹ مورد عقب‌ماندگی ذهنی، ۳۰ مورد بیماری جسمی آزاردهنده، ۵۱۳ مورد تندخویی و پرخاشگری، ۱۴۸ مورد انتظار پیروی بی‌چون و چرای کودک، ۲۳ مورد مشکل جسمی کودک، ۷۰ مورد انحراف جسمی و جنسی فرد آزاردهنده، ۲۱۳ مورد بهانه‌گیری بی‌مورد و ۱۰۸ مورد به دلیل بیکاری اتفاق افتاده است.

* آمار کودک‌آزاری در تماس با خط تلفن ۱۲۳

اسدبیگی در مورد تماس‌های حاصل از کودک آزاری به خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: از ۷۷۳ هزار و ۷۲۵ تلفنی که انجام شده، ۱۳ هزار و ۷۵۹ مورد کودک آزاری بوده است.

وی ادامه داد: در این مورد آزار جسمی و بدنی ۵۲۷۰ مورد، جنسی ۳۶۰ مورد، عاطفی و روانی ۱۳۴۶، غفلت و سهل‌انگاری ۵۶۷۲ و علت نامشخص هم ۱۱۱۱ بوده است.

* استان‌هایی که بیشترین کودک‌آزاری را دارند

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: به خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز ۹۰ هزار و ۹۸۵ مورد مراجعه و گزارش شده است که در این میان ۱۰ هزار و ۳۸۵ مورد مربوط به کودک‌آزاری است.

اسدبیگی در مورد استان‌هایی که بیشترین کودک‌آزاری در آنها ثبت شده گفت: این موضوع باید نسبت به جمعیت تجزیه و تفکیک شود، اما طی بررسی‌های انجام شده به ترتیب استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، همدان و کرمانشاه بیشترین کودک‌آزاری را داشته‌اند /م

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.