امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60924
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 11:56 | | ارسال توسط :

جذب قریب به ۱۱هزار هنرمند در بسیج هنرمندان مازندران

رئیس بسیج هنرمندان مازندران از جذب قریب به 11هزار هنرمند در بسیج هنرمندان استان خبرداد.

به گزارش بابل نوین، حمیدرضا هراسانی امروز پنج شنبه ۱۵تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن کنفرانس ارشاد استان برگزار، اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان از سال ۸۶ با هدف تربیت هنرمندانی در تراز گفتمان انقلاب تاسیس شده است.

رئیس بسیج هنرمندان استان مازندران، با بیان اینکه بسیج هنرمندان جذب ۱۰ هزار و ۸۰۰ هنرمند استان را در دستور کار دارد، افزود: این سازمان تا کنون ۵ هزار نفر جذب داشته که از این تعداد ۳ هزار نفر عضو فعال هستند.

هراسانی افزود: سازمان بسیج هنرمندان در طول ۱۰ سال فعالیت توانست موفقیت های زیادی در رشته‌های نمایش، شعر، سرود، ادبیات داستانی و خوشنویسی کسب کند.

وی مسجدمحوری را رویکرد سازمان بسیج در سال جاری عنوان کرد و افزود: بسیج هنرمندان در سال جاری سعی کرد برنامه های فرهنگی هنری را به مناسبت‌های مختلف در مساجد استان برگزار کند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران، از برگزاری جشنواره شعر در سه مرحله در شهرهای سوادکوه، نور و نکا خبر داد و افزود: جشنواره سوگواره عاشورایی در یکی از مساجد شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

هراسانی، با بیان اینکه جشنواره شعر به همراه دو جشنواره تئاتر و ادبیات داستانی در دو بخش و با رویکرد مسجد محوری با همکاری کانون مساجد برگزار می شود، گفت: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و بچه های محله تدارک دیده شده که در بخش صحنه ای همه هنرمندان بسیجی و غیربسیجی می توانند شرکت کنند در عین حال در بخش بچه های محله کارگاه های آموزشی جهت ارتقای کیفیت هنری هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی، افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که در ۳۰ مرداد نمایش نامه های پذیرفته شده معرفی خواهد شد، ضمن اینکه لیست نهایی گروه های برگزیده برای جشنواره استانی پنجم آبان ماه اعلام می شود.

رییس بسیج هنرمندان استان مازندران، برگزاری مرحله نهایی جشنواره استانی تئاتر بسیج هنرمندان را آذرماه ۹۶اعلام کرد و گفت: بخش ادبیات داستانی در دو بخش تجربی و حرفه ای برای سنین ۲۰سال و بالاتر برگزار می شود که علاقمندان می توانند برای شرکت در این بخش تا ۳۰ آبان ماه آثار خود را ارسال کنند.

هراسانی، برگزاری جشنواره سرودها و آواهای انقلابی را از دیگر برنامه های سازمان عنوان کرد و افزود: برای ساماندهی هنرمندان این حوزه این بخش در محلات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای هنرمندان عکاس هم برنامه های متنوعی در قالب، فراخوان عکس با موضوع سبک زندگی ایران اسلامی در مازندران با محوریت تولید و اشتغال و کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته داریم، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار (عکس) تا پایان شهریور ماه است و عکس های رسیده به فراخوان در شش ماهه دوم سال در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و به صورت کتاب هم چاپ می شود.

رئیس بسیج هنرمندان استان مازندران گفت: برای رشته های فیلم سازی نیز کارگاهی با حضور استاد ثابتی جهرمی مستند ساز برگزیده در بهار امسال برگزار شد زیرا با آسیب شناسی که به عمل آمد آمار خوبی از مستندسازی در مازندران وجود ندارد و برای جبران این خلا محوریت این کارگاه مستندسازی بوده است.

هراسانی، با اعلام اینکه ۱۰ انجمن هنری در سازمان فعال است و از ظرفیت این انجمن ها برای آموزش در مناطق محروم استان استفاده می کنیم، افزود: این آموزش ها در قالب اردوی جهادی هنرمندان به مناطق محروم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ایده پردازی و ایده گیری هنرمندان عضو نیز برنامه تدوین شده است، گفت: بیستم تیرماه سال جاری بازدید علمی به نیروگاه شهید سلیمی نکا برای هنرمندان رشته های ادبیات داستانی، عکس و فیلم به منظور ایده گیری و ایده پردازی از موضوع حمله هوایی رژیم بعثی به نیروگاه تدارک دیده شده است که تاکنون ۵۰ هنرمند در رشته های یاد شده برای شرکت اعلام آمادگی کردند.

رئیس بسیج هنرمندان استان مازندران از برگزاری اردوهای راهیان نور به غرب کشور را از دیگر برنامه ها با محوریت ایده پردازی و ایده گیری عنوان کرد که برای هنرمندان رشته های شعر، فیلم سازی، عکاسی و نمایش برگزار می شود خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره کشوری شعر در پنج موضوع و پنج استان کشور، نیز در دست انجام است

هراسانی در مورد تامین اعتبار برگزاری جشنواره های استانی بسیج هنرمندان گفت: اعتبارات این سازمان جوابگوی ۷۰درصد از هزینه ها است که مابقی آن با مشارکت بخش های دیگر همچون ارشاد استان، شهرداری ها محقق می شود./ص

ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.