امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 52663
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 فروردین 1396 - 12:23 | | ارسال توسط :

جشن های نوروزی ویژه دانشجویان ایرانی در مالزی برگزار شد

2 جشن نوروزی ویژه دانشجویان ایرانی در مالزی به همت رایزنی علمی ایران در شرق آسیا و همکاری دانشگاه تکنولوژی مالزی (یو.تی.ام) در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،در آیین جشن های نوروزی که طی دو روز گذشته برگزار و انجمن های دانشجویان ایرانی در مالزی نیز نقش فعالی داشتند، دانشجویان؛ خانواده های دانشجویی و فرزندانشان نوروز را به عنوان یک جشن ملی و ‘روز بین المللی شادی’ گرامی داشتند.
در آیین جشن نوروز دانشجویان در دانشگاه تکنولوژی مالزی علاوه بر ‘مرضیه افخم’ سفیر ایران در کوالالامپور، تعدادی از مسئولان و مدیران بین الملل دانشگاه ‘یو. تی.ام’ و نیز اساتید و محققان ایران مقیم حضور داشتند.
آیین جشن نوروز ویژه دانشجویان ایرانی در شهر ‘جوهوربارو’ در جنوب مالزی نیز با حضور دانشجویان ایرانی برگزار شد.
نمایش سفره هفت سین، موسیقی زنده، برگزاری مسابقات مختلف در بخش دانشجویی و خانواده، ارائه سرگرمی برای کودکان از جمله جاذبه های برگزاری این جشن ها برای دانشجویان ایرانی بود که در خارج از وطن مشغول به درس و تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود ۵ هزار دانشجوی ایرانی در مالزی تحصیل می کنند که از این تعداد حدود ۴ هزار نفر در دانشگاه های دولتی و بیش از یکهزار نفر در دانشگاه های خصوصی مشغول تحصیل هستند.
مقامات دانشگاهی مالزی معتقدند دانشجویان ایرانی در مقایسه با دانشجویان سایر کشورهای خارجی اراده و اشتیاق بیشتری برای فراگیری علم دارند و همین امر آنها را به عنوان گروه متمایزی در صدر بهترین دانشجویان این کشور جنوب شرق آسیا قرار داده است./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.