امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68577
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 13:04 | | ارسال توسط :

جلسات تفسیر قرآن با موضوعات «استکبارستیزی» در قالب کتاب منتشر می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش ما این است که مکان برگزاری جلسات تفسیر قرآن هر ۶ ماه یکبار تغییر یابد در حال حاضر، سومین مسجدی است که ما در یکی از مساجد استان زنجان برگزار کرده‌ایم و ۲۸ جلسه تفسیر موضوعی را تا کنون پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به مسئولیت اخیر بنده در مجلس خبرگان و وظیفه‌ای که در جهت فعالیت فرهنگی در استان زنجان به دوش دارم یک برنامه تفسیر آن به صورت دو هفته یکبار در استان زنجان برپا کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در این جلسات تفسیر قرآن که در مساجد شهر زنجان برگزار می‌شود با موضوع سبک زندگی قرآنی، نکاتی را برای مردم شریف استان زنجان بیان می‌کنم. البته این جلسات ضبط شده و از صدا و سیمای زنجان نیز پخش می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تلاش ما این است که جلسات تفسیر قرآن به صورت سیار باشد و در هر ۶ ماه یکبار، مکان برگزاری جلسه تغییر یابد و در حال حاضر، سومین مسجدی است که ما در یکی از مساجد استان زنجان برپا کرده‌ایم و ۲۸ جلسه تفسیر موضوعی را تا کنون پشت سر گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: دوستان عزیزی هم در استان زنجان هستند که زحمت می‌کشند و فایل‌های صوتی جلسات را پیاده می‌کنند که فصل اول صحبت‌ها با موضوع استکبار‌ستیزی بوده در قالب ۱۵ درس آماده چاپ است و مراحل نظارت و ویراستاری خود را می‌گذراند و سایر مباحث که بحث سبک زندگی است به ترتیب پیاده شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت از این رو یک کار کاملی در حوزه نشر معارف قرآن در استان زنجان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه قرآن کریم کتاب انسان‌ساز و کتاب سعادت است و باید کاری کنیم آموزه‌های این کتاب در میان مردم ترویج شود و مردم در این کتاب نورانی تدبر داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه‌های تدبر در قرآن علاوه بر مسأله تفسیر قرآن، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله حفظ قرآن است و لذا اگر حفظ قرآن در کشور رایج شود انس با مفاهیم قرآن بیشتر شده و زندگی‌ها به سوی دینی شدن حرکت خواهد کرد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.