امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64425
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 05 شهریور 1396 - 15:59 | | ارسال توسط :

جودو قهرمانی جهان؛ تلاش ایران برای شکستن طلسم

رقابت‌های جودو قهرمانی بزرگسالان جهان از فردا به مدت ۷روز در شهر بوداپست کشور مجارستان آغاز می‌شود.

به گزارش بابل نوین، پیکارهای جهانی جودو در رده سنی بزرگسالان در شرایطی از فردا (دوشنبه) با حضور ۷۹۶ جودوکا از ۱۳۶ کشور در مجارستان آغاز می‌شود که تیم کشورمان با ۴ نماینده در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

بر اساس این گزارش، پیکارهای جهانی جودو، فستیوالی با حضور برترین‌های این هنر رزمی، به مدت ۷ روز در بوداپست در جریان است، رقابتی با قدمت ۶۰ساله که از فردا استارت می‌خورد، از مجموع ۷۹۶ ورزشکار که برای حضور در این رقابت‌ها ثبت نام کرده‌اند، ۴۸۴نفر در بخش مردان و ۳۱۲نفر در بخش زنان با هم به رقابت می‌پردازند.

این رقابت‌ها فردا با انجام پیکارهای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان و منهای ۶۰ کیلوگرم مردان آغاز می‌شود و محمد رشنونژاد جوان شایسته جودو ایران روی تاتامی می‌رود. سه‌شنبه و در دومین روز این پیکارها بانوان وزن منهای ۵۲ کیلوگرم و مردان وزن منهای ۶۶کیلوگرم روی تاتامی می‌روند. ایران در این روز نماینده‌ای ندارد.

روز سوم با برگزاری مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان و منهای ۷۳ کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود و محمد مهدی بریمانلو نماینده جودو ایران روی تاتامی می‌رود. در چهارمین روز سعید ملایی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم به مصاف حریفان می‌رود و در بخش بانوان نیز این رقابت‌ها با انجام مبارزات وزن منهای ۶۳کیلوگرم پیگیری می‌شود.

جمعه و در پنجمین روز پیکارهای جهانی جودو ایران نماینده‌ای ندارد. در این روز مبارزات دو وزن منهای ۷۰ و منهای ۷۸ کیلوگرم زنان و منهای ۹۰ کیلوگرم مردان انجام می‌شود.

رامین صفویه جوان شایسته جودو ایران که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در شسمین روز، آخرین نماینده کشورمان است که در وزن منهای ۱۰۰کیلوگرم روی تاتامی می‌رود. این روز با انجام پیکارهای وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مردان و به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان به پایان می‌رسد.

در روز پایانی این پیکارها نیز رقابت‌های بخش تیمی انجام می‌شود و بر اساس اعلام مسئولین برگزاری تنها کشورهایی که با ترکیب کامل در بخش انفرادی حاضر شده باشند اجازه حضور در رقابت‌های تیمی را خواهند داشت./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.