امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62900
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 10:59 | | ارسال توسط :

حال خوش این روزهای صنعت مکانیزاسیون /مدیریت مصرف آب در گرو کشاورزی حفاظتی

به گزارش بابل نوین، کامبیز عباسی رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مکانیزاسیون در مدیریت نهاده و حفاظت از منابع پایه اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون ارتقای کمی و کیفی تولید،کاهش هزینه کارگری،انجام به موقع عملیات تولید،افزایش عملکرد، کاهش مشقت و سلامت کشاورزان و اقتصادی کردن تولید را به همراه دارد. وی با […]

به گزارش بابل نوین، کامبیز عباسی رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مکانیزاسیون در مدیریت نهاده و حفاظت از منابع پایه اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون ارتقای کمی و کیفی تولید،کاهش هزینه کارگری،انجام به موقع عملیات تولید،افزایش عملکرد، کاهش مشقت و سلامت کشاورزان و اقتصادی کردن تولید را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی یکی از مهم ترین عوامل بهره وری است، افزود: طی چهار سال اخیر بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده به طوریکه ماشین آلات و ادوات کشاورزی رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده است.

به گفته وی ۲۵ درصد افزایش تولید گندم حاصل از تدارک و به کارگیری ماشین آلات تخصصی مکانیزاسیون است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به طور متوسط ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش تولید ناشی از کشت و کار منظم محصول و انجام به موقع عملیات کشاورزی است.

عباسی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون در کشاورزی حفاظتی بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار تحت عملیات خاک ورزی حفاظتی و کشاورزی مستقیم است به طوریکه تمام تکیه در این حوزه به صنعت داخلی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون با اشاره به آخرین وضعیت بهره وری آب در کشاورزی حفاظتی بیان کرد: کشاورزی حفاظتی در محصولات مختلف حدود ۲ الی ۳ هزار متر مکعب صرفه جویی آب را به همراه دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.