امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62904
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 11:09 | | ارسال توسط :

افزایش بی اعتمادی مردم سراسر جهان نسبت به آمریکا

به گزارش بابل نوین، براساس نتایج مطالعه‌ای که موسسه پیو (Pew) مستقر در واشنگتن انجام داده است، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر جهان نفوذ و قدرت آمریکا را یک تهدید جدی به حساب می آورند. نتایج این مطالعه که در اوایل ماه اوت، با مصاحبه افرادی از بیش از سی کشور مختلف صورت گرفت، نشان […]

به گزارش بابل نوین، براساس نتایج مطالعه‌ای که موسسه پیو (Pew) مستقر در واشنگتن انجام داده است، تعداد فزاینده ای از مردم سراسر جهان نفوذ و قدرت آمریکا را یک تهدید جدی به حساب می آورند.

نتایج این مطالعه که در اوایل ماه اوت، با مصاحبه افرادی از بیش از سی کشور مختلف صورت گرفت، نشان داد به طور میانگین ۳۸ درصد معتقدند قدرت و نفوذ آمریکا تهدیدی جدی برای کشورشان به حساب می آید. میانگین این آمارها نسبت به بررسی مشابه آن در سال ۲۰۱۳ نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی است. نسبت کسانی که نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی برای کشور خود می دانند در بیست کشور افزایش یافته است.

بیشترین افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا در اسپانیا اتفاق افتاده است و در حال حاضر ۵۹ درصد مردم این کشور نسبت به ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۳ نفوذ و قدرت آمریکا را تهدیدی جدی برای اسپانیا می دانند؛ در حالی که در ترکیه، نفوذ و قدرت آمریکا از نظر ۷۲ درصد مردم تهدیدی جدی برای این کشور محسوب می شود که با ۲۸ واحد افزایش نسبت به نظرسنجی پیشین در بالاترین رتبه از لحاظ این شاخص قرار می گیرد.

از میان متحدان قدیمی واشنگتن نیز، ۳۵ درصد مردم استرالیا و انگلیس (به ترتیب با افزایش ۱۳ و یازده درصدی) معتقدند نفوذ و قدرت آمریکا تهدیدی جدی برای این کشورها است. نگرانی ها از قدرت و نفوذ آمریکا در کانادا، آلمان و سوئد به میزان ۱۰ درصد و در فرانسه و هلند به میزان هشت درصد افزایش یافته است.

در دیگر کشورها از جمله یونان، لهستان و هند شاهد کاهش درصد کسانی بوده‌ایم که نفوذ و قدرت آمریکا را نگرانی بزرگی برای خود می دانند؛ در حالی که این میزان در روسیه، فیلیپین و اردن در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بدون تغییر مانده است.

علاوه بر این بیش از ۶۰ درصد تمام شرکت کنندگان در این مطالعه معتقدند داعش و تغییرات اقلیمی تهدیدی بزرگتر برای امنیت ملی آنها هستند و پس از آن ۵۱ درصد نیز حملات سایبری و اقتصاد جهانی را بزرگترین نگرانی های خود معرفی کردند.

این مطالعه از شانزدهم فوریه تا شش مه ۲۰۱۷ با شرکت ۴۲ هزار نفر از سراسر جهان انجام شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.