امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62029
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 10:42 | | ارسال توسط :

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های «بزچفت» بابل مهار شد

قریب به یک هکتار از جنگل‌های بزچفت منطقه جنگلی بابلکنار در آتش‌سوزی گسترده سوخت و در نهایت توسط آتش‌نشانی بابل این حریق مهار شد.‌


به گزارش بابل نوین،  ایرج محمدجانی معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل اظهار کرد: در پی تماس مردمی ساعت ۱۵:۱۰ روز یک‌شنبه اول مرداد با سامانه ۱۲۵ آتش‌سوزی جنگل بزچفت در بابلکنار گزارش شد و بلافاصله اعزام سه اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های شماره یک و دو در دستور کار ستاد فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به گستردگی حریق چهار تانکر حمل آب از سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهرداری بابل و یک خودرو از شهرداری مرزیکلا جهت آبرسانی نیز به محل آتش سوزی اعزام شدند.

معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل ادامه داد: آتش‌نشانان طی چهار ساعت عملیات سخت و طاقت‌فرسا موفق شدند حریق را مهار کنند ولی بیش از یک هکتار از جنگل‌های پارک جنگلی بزچفت در این آتش‌سوزی سوخت.

وی تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر سوختن درختان و از بین رفتن مراتع، چهار میلیون تومان نیز خسارت به تجهیزات سازمان وارد و بیش از ۵۰ هزار لیتر آب در جریان اطفای آتش مصرف شد.

محمدجانی در پایان با اشاره به احتمال عمدی بودن حادثه گفت: علت آتش‌سوزی در حال حاضر نامعلوم است اما احتمال عمدی بودن این حادثه وجود دارد، البته در پی گرمای هوا و افزایش حضور مردم در مناطق جنگلی و مرتعی احتمال وقوع آتش‌سوزی بیشتر می‌شود، شهروندان دقت کنند که شش هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مازندران یک ماه گذشته در آتش سوخت که بیشترین عامل آتش‌سوزی در این مناطق عامل انسانی و خاموش نکردن آتش توسط گردشگران یا شکارچیان بود.

.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.