امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56311
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1396 - 16:56 | | ارسال توسط :

حضرت فاطمه زهرا محور اهل بیت است

حجت الاسلام بزمانی حضرت فاطمه زهرا(س) را محور اهل بیت توصیف کرد و گفت: کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله بانوی آفتاب از پنج ماه پیش در چهار استان راه‌اندازی شد تا ارادت و عشق به اهل بیت را در جهت تقریب مذاهب ظهور و بروز بدهیم.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز در کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله «بانوی آفتاب از دیدگاه مذاهب» که در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: اهمیت و توجه به سیره و سنت پیامبر در دعای ویژه ماه شعبان مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما در دعای ماه شعبان از خداوند می‌خواهیم که در این ماه در جهت عمل به سیره و سنت پیامبر به ما کمک کند.

حجت الاسلام بزمانی یکی از موارد مورد توجه در سیره پیامبر را الگوپذیری از اهل بیت پیامبر دانست و گفت: ایشان بر تمسک به دو ثقل قرآن و عترت تأکید داشتند؛ این دو سرمایه امت است و اگر این دو در عمل و در فعل پیاده شوند و از سیره پیامبر پیروی کنیم این دو راه نجات هستند.

وی عنوان کرد: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان نیاز به برگشت به قرآن، سنت و اهل بیت پیامبر دارد؛ محبت به این خاندان باید در جهت هدایت مورد توجه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان حضرت فاطمه زهرا(س) را محور اهل بیت توصیف کرد و اظهار داشت: کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله بانوی آفتاب از پنج ماه پیش در چهار استان راه‌اندازی شد تا ارادت و عشق به اهل بیت را در جهت تقریب مذاهب ظهور و بروز بدهیم.

وی افزود: این کنگره بهانه‌ای است که امت اسلامی ارادت خود را به خاندان پیامبر و بویژه حضرت زهرا(س) در تراوشات ذهنی نشان دهند.

حجت الاسلام بزمانی با تقدیر از دستگاه‌های همراه در برگزاری کنگره بانوی آفتاب بیان کرد: باید از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری زاهدان، صداوسیمای استان، حوزه هنری استان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، نهاد رهبری در امور اهل سنت استان و نماینده ولی فقیه در استان که در برگزاری کنگره ما را یاری کردند تشکر و قدردانی کرد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.