امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56312
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1396 - 17:01 | | ارسال توسط :

روحانیت پیشتار، تهدید را شناخته و زمان شناس است

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های روحانیت پیشتاز در انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت پیشتاز انقلاب اسلامی زمان شناس است، تهدید را شناخته و آن را برای مردم تبیین می کند.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان تهران و افتتاحیه کنگره ملی که پیش از ظهر امروز پنج شنبه در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به  ویژگی های روحانیت پیشتاز، گفت: روحانیت در زمان زیادی پیشتار بوده و امیدواریم ادامه دهنده این راه باشد.

وی افزود: پیشتازی قرار دادی نیست بلکه الزاماتی دارد و اگر این الزامات را نداشه باشد نقش مرجعیت را از دست می دهد. دنیای استکبار نمی خواست امام خمینی(ره)  به عنوان رهبری تجلی یابد اما امام(ره) ثابت کرد جوهره رهبری را داراست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تصریح کرد: نقش روحانیت در این عرصه  حفظ حریم اهل بیت(ع) تمامیت بخشی عرضی ایران و حفظ و صیانت از مکتب اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: در یکصد سال اخیر نقش روحانیت را مانند نقش میرزا، شیخ نوری و نقش مرحوم آیت الله کاشانی و سرانجام نقش امام(ره) در بارور کردند تمام جهات میراث سَلَف از شیخ طوسی تا آیت الله بروجردی قابل مشاهده است که  سند افتخار شیعه بوده و تهران نیز نقش عمده ای را در این تبلور کردن داشته است.

وی با اشاره به الزامات پیشتازی حوزه علمیه تهران، گفت: اولین الزام پیشتازی حوزه روحانیت تهدید شناسی است، در ۱۵۰ سال تاریخ معاصر با انحرافات و گرایش های مواجه بودیم، .نقش افرادی همچون شهید مطهری در مواجه با این اندیشه ها چه بوه است؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تصریح کرد: با گذشت ۱۵۰۰ سال گفتمان دینی ازسوی علما تبیین شده؛ اما شاهد جولاندهی اندیشه های انحرافی پس از انقلاب بوده ایم، اندیشه هایی همچون ناسیونالیسیم و لیبرالیسم که همان ایدئولوژی غربی است را شاهد بودیم. سومین مساله چپ گرایی و مارکسیسم بوده است، و در غرب اسیا، عراق، سوریه، فلسطین و یمن جولانگاه این اندیشه بوده است.

وی ادامه داد: اندیشه بعدی التقاطی است، در اینجا سوالی مطرح می شود که نقش علما چه بوده است؟ دو نقش را می توان مشاهد کرد، یکی مقابله با اندیشه های انحرافی که کتب شهید مطهری و مرحوم شهید صدر در این راستا نوشته شده است.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران، در ادامه سخنان خود تصریح کرد:  در طول این ۳۸ سال با  تهدیداتی مواجه بودیم ولی آنچه مهم تلقی می شود شناخت تهدید است، واقعا تفاوت تفکر امام(ره) با بازرگان چه بوده است؟ امروز از ما سوال می کنند اختلاف میان تفکر امام(ره) و بازرگان چه بوده است؟ مشکل امام(ره) با بنی صدر چه بوده است؟

وی افزود: در برایند این اختلافات می بینیم اختلاف ریشه اعتقادی دارد، باید به واژه های که رهبری استفاده می کنند توجه شود، چرا ایشان کلمه انقلابی را مطرح می کنند؟ رهبری اشاره داشتند؛ می گویند انقلاب زمان دارد! و می فرمایند؛ این چنین نیست. قیام لله زمان دار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: واژه استقلال، انقلاب، اعتدال و پیشرفت و توسعه باید از زبان علما تبیین شود، انقلاب زدایی از نهادها مانند حوزه علمیه مسجد، هیات در حال شکل گیری است، این آسیب هایی  است که برای جامعه به خوبی قابل شناسایی نیست و علما باید آن را تبیین کنند.

وی با اشاره به دومین ویژگی روحانیت پیشتاز که زمان شناسی است، گفت: روایات نظاره گر این مساله است که زمان و مکان بر تشخیص حکم تاثیر دارد. باید توجه شود عصر امام(ره) با عصر مقام معظم رهبری متفاوت است، زمان شناسی یعنی توجه به متغیرها، مشکل ابوموسی این بود که می گوید چرا امیرمومنان(ع) با اهل قبله می جنگد ولی پیامبر(ص) این چنین نبودند، وی زمان را نشناخت، عبدالله عبیر این  زمان شناسی را نمی فهمید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ابراز داشت: چالش امام(ره) و رهبری با جریان فکری و اصلاح طلب جه بوده است؟ این یعنی چه که ما نمی توانیم در مقابل امریکا بایستیم؟

وی افزود: اگر آمریکایی ها می توانستند کاری کنند ۴ سال پیش بشار اسد را تغییر می دانند، تبدیل کردن شیطان به کدخدا یک مساله تهدید است، دیگر رهبری چگونه بیان کنند، ایشان می فرمایند؛ نامزدها به مردم قول دهند که نگاهشان به داخل باشد نه خارج از کشور.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز با چالشهای جدی مواجه هستیم، اظهار داشت:  غربگرایی را چه افرادی ترویج کردند؟ حق حاکمیت و قدرت حاکمیت متفاوت است، این انحراف است که بگویند حق حاکمیت با مردم است، شرط دوم این است که مردم می آیند پای صندق و و رای می دهند.

وی افزود: اینکه برخی می گویند ولایت در عصر غیبت زمینی است از جمله چالش های ما است. رهبری فرمودند؛ ما میان خواص افرادی داریم که یا صراحت ندارند یا شجاعت برخورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: بسیج اساتید حوزه تهران شکل گرفته و امروز بنا است با افتخار ریاست این بسیج را معرفی کنم، به لطف خدا بسیج اساتید اصفهان شکل گرفت، بسیج حوزه علمیه قم، خراسان جنوبی شمالی و رضوی شکل گرفته است و آیت الله علم الهدی ریاست بسیج خراسان را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: امروز بنا است آیت الله صدیقی به رئیس بسیج اساتید استان تهران معرفی شوند و بنده آیت الله صدیقی را به عنوان رئییس بسیج اساتید حوزه تهران منصوب می کنم.

هیچ زمانی حساسیت به این مقطع زمانی نبوده است، ما قله های عزت را فتح کرده ایم، وزیر امور خارجه امریکا اعتراف می کند ایران جزو چهار کشور تاثیر گذار جهان است ولی متاسفانه در داخل کشور طوری شده است که مردم تصور می کنند نظام توانایی اداره ندارد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.