امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3260
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 28 فروردین 1394 - 14:30 | | ارسال توسط :

حضور زنان در ورزشگاه ها موجب از بین رفتن حرمت ها می شود

به گزارش بابل نومه، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به فضیلت و برکات ماه رجب و لزوم آماده شدن برای بهره گیری از این ماه اشاره کرد  و گفت: تعدد روایات در خصوص ماه رجب و اهمیت زیادی که اسلام برای این ماه بزرگ قائل شده است موجب شد که […]

به گزارش بابل نومه، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به فضیلت و برکات ماه رجب و لزوم آماده شدن برای بهره گیری از این ماه اشاره کرد  و گفت: تعدد روایات در خصوص ماه رجب و اهمیت زیادی که اسلام برای این ماه بزرگ قائل شده است موجب شد که شوق مؤمنان برای قدرشناسی و بهره گیری از لحظه لحظه این ماه برانگیخته شود.نماز جمعه بابل

وی با بیان این که روزه مستحبی در این ماه بسیار تاکید شده است، افزود: بسیاری از افراد را می بینم که اهل روزه مستحبی ماه رجب هستند و علیرغم داشتن مسؤولیت ؤهای مهم و کارهای سخت، مسائل عبادی و روزه این ماه را ترک نمی کنند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به اهتمام زیاد برخی از افراد برای بهره گیری معنوی از لحظات ماه رجب خاطرنشان کرد: برخی از افراد را در سال های گذشته می بینیم که گرما و تشنگی ماه رجب را تحمل می کنند و اخلاقشان را کریمنانه تر و سعی کنند تا با ماه های دیگر فرق و تفاوت داشته باشند.

وی به سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش جمهوی اسلامی رکن رکیت دفاع از ملت است و کارنامه درخشان ارتش موید این مطلب است.

حجت الاسلام روحانی به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن پرداخت اذعان کرد: بیعت ارتش  با امام راحل موجب فروپاشی نظام ستمشاهی شد و بعد از انقلاب مبارزه با ضد انقلاب و عناصر تجزیه طلب و در هشت سال دفاع مقدس نیز کارنامه ای درخشان از ارتش جمهوری اسلامی ساخته است.

وی به سالروز تأسیس سپاه پاسداران اشاره کرد گفت: سپاه پاسداراان انقلاب اسلامی در دوران حیات خود در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت و خدمات سپاه به انقلاب در حوزه های مختلف از جمله دفاع مقدس و سازندگی غیر قابل وصف است.

امام جمعه بابل به آغاز فصل کشت و کار کشاورزان پرداخت و تصریح کرد: کشاورزان برنجکار مراحل ابتدایی کشت و کار را انجام می دهند و شاهد تلاشهای این خدمتگذاران هستیم زیرا کشاورزی ارزشمندترین کار در نگاه الهی برای نزول برکات است.

وی با بیان این که در آستانه فصل کشت و کار وزارت جهاد کشاورزی بابل حالت آماده باش به خود بگیرد، افزود: از همین الآن باید همه دست اندرکاران در حوزه کشاورزی اعم از جهاد کشاورزی و امور بهره برداری و توزیع آب باید خدمات شایسته و دلگرم کننده ای به کشاورزان داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بابل به برخی نگرانی های کشاورزان در خصوص تأمین نامناسب برخی اقلام و وسایل مورد نیاز کشت و کار گفت: مسؤولان از همین الان با دقت و نظارت در توزیع نهادهای کشاورزی دقت کنند زیرا کشاورزی زیربنای استقلال و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از برخی زمزمه ها برای حضور زنان در ورزشگاه ها اذعان کرد: جای تأسف است برخی زمزمه ها برای حضور زنان در ورزشگاه های کشور شنیده می شود برخی سعی دارند تا  زنان را برای دیدن مسابقات مردان به ورزشگاه ها بکشانند.نماز جمعه بابل

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که حضور زنان در ورزشگاه ها را در صد مطالبات زنان می دانند، تصریح کرد: جای تأسف است که  معاون رییس جمهوری در امور زنان حضور زنان در ورزشگاه های مردان را در صدر مطالبات زنان می داند و انگار زنان هیچ مشکل و معضل ندارند و تنها مانده است مثل مردها تماشا و ابراز احساسات کنند.

امام جمعه بابل ادامه داد: بسیاری از مراجع تقلید حرمت نگاه زن به مردان که بعضاً نیمه برهنه هستند را تاکید کرده اند و این مسأله  از بین رفتن ارزش های اسلامی و حرمت ها می شود.

استاد حوزه علمیه بابل، صدر مطالبات حقیقی جامعه اسلامی به ویژه زنان را ترویج عفاف و حجاب بیان  کرد و گفت: سه دهه است که قاطبه مؤمنان به خصوص زنان نگرانی خود از رواج بی بندو باری ها را فریاد زدند و انگار کسی این صداها را نمی شنود.

وی افزود: صدر مطابات این است بر وزنه عفاف و حجاب افزوده شود و لنگاری هایی که روز به روز افزایش می یابد کم گردد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این امروز در اثر بی بند و باری ها آمار طلاق و گسست در خانواده ها افزایش یافته است آف افزود: مسؤول حل مشکلات اجتماعی و جلوگیری از گسست فرهنگی و دینی به دنبال رضایتمندی چه کسانی هستند و این رفتارها برای مردم قابل قبول نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.