امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56688
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1396 - 12:05 | | ارسال توسط :

حضور مستند«آن دو» در جشنواره «شفیلد» انگلستان

در این مستند نیمه بلند، حقایق ۴۵ روزه خرمشهر و مقاومت مردم این شهر، از زبان «محسن راستانی» نمایش داده می‌شود.

به گزارش بابل نوین، به نقل از پایگاه خبری فیلم کوتاه؛  فیلم مستند «آن دو» به کارگردانی ماجد نیسی به جشنواره جهانی فیلم‌های مستند «شفیلد» که بزرگترین رویداد فیلم مستند انگلستان به شمار می‌رود، راه یافت. پیش از این فیلم مستند «آن دو» دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در بخش مستند نیمه‌بلند جشن فیلم مستند خانه سینما را دریافت کرده بود.

 

در این مستند نیمه بلند، حقایق ۴۵ روزه خرمشهر و مقاومت مردم این شهر، از زبان «محسن راستانی» و یک عکاس و فیلمبردار رژیم بعث عراق نمایش داده می‌شود. به بیانی دیگر، این مستند به دور از مباحث اعتقادی، مرور و یادآوری خاطرات مشترک محسن راستانی و یک عکاس عراقی از روزهای جنگ است در حالی که در آن روز‌ها بدون هیچگونه‌ شناختی از یکدیگر و با فاصله از هم، در دو جبهه ایران و عراق حضور داشتند.

 

«ماجد نیسی» مستندساز ایرانی و عرب زبان است که معمولا همه کارهای نگارش و تصویربرداری و تدوین فیلم‌هایش را خود انجام می‌دهد و آثار او که بیشتر به مسائل اجتماعی و انسانی مانند جنگ و تبعات آن می‌پردازد.

 

سازنده مجموعه تلویزیونی مستند یک داستان واقعی، تاکنون موفق به دریافت جوایز بین‌المللی و داخلی از جمله برنده بهترین فیلم مستند از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «مردم زنگ زده» و بهترین فیلم مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی شده است.

 

همچنین «ماجد نیسی» در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره حقوق بشر در هلند، جشنواره سینما دروئل فرانسه، جشنواره فیلم زن در سوئد و… حضور داشته‌ است.
گفتنی است؛ جشنواره جهانی مستند «شفیلد» ۹ تا ۱۴ ژوئن در انگلستان برگزار می‌شود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.