امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4063
  پرینتخانه » اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1394 - 11:03 | | ارسال توسط :

حق جلسه بالا در شورای شهر بابل

آیا میدانیدحق الجلسه چهار سال حضور در شورای شهر چقدر است؟!

به گزارش بابل نومه،حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در همایش روز شورا در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر بابل بیان داشت:شنیده ها حاکی از این است که حق جلسه اعضای شورای شهربابل در برخی از موارد مبالغ سنگینی است و این موضوع به روح خدمت رسانی در این نهاد ضربه وارد می کند.

وی افزود: خدمت رسانی و امانت داری در شورای اسلامی شهر بابل باید یک الگو باشد و مشارکت دادن شهروندان در خدمات شهری یک ضرورت است و باید از ظرفیت های متمکنین در توسعه متوازن شهری استفاده کنیم.

این در حالی است که بعد از شکل گیری چهارمین دوره آغاز فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر بابل همگان بر این باور بودند که براساس دوره های گذشته شورای اسلامی شهر بابل در راستای پاسخگویی به افکار عمومی ، نشست های خبری متوالی برگزار کند.شورای شهر و فساد شهرداری

متاسفانه بعد از شروع بکار دوره چهارم شورای شهر بابل تاکنون هیچ نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نکرده است تا آنجائیکه برخی از اعضای شورای این شهر حتی خبرنگاران باسابقه شهر خود را نمی شناسند.

تصویر مقابل،اعتراض یکی از اعضای شورای شهر بابل به فساد موجود در شهرداری است که سال گذشته خبرساز شد.حال سوال اینجاست که در شورای شهر بابل چه می گذرد.انسجام اعضای شورای اسلامی شهر بابل در تصمیم های اتخاذ شده بسیار مهم است و همدلی و همزبانی در شورای اسلامی شهر باید جلوه بیشتری داشته باشد.

آیا میدانیدحق الجلسه چهار سال حضور در شورای شهر چقدر است؟!

یکی از سوالهای مهم مردم در خصوص اعضاء شورای شهر، حق الجلسه آنها است، که به عنوان حقوق در بین مردم مطرح می شود.

چرا که بعضاً با ورود یک فرد به شورا تحت عنوان منتخب تصور می رود که این اعضاء با توجه به هزینه های بسیار در زمان تبلغ خود شاید چند صد میلیون تومان در پایان چهار سال عضویتشان حق الجلسه دریافت کنند!
البته مردم حق دارند زیرا بعضی از این اعضاء در شورای شهر قبل از اینکه وارد شورا شوند حتی یک خودرو پراید هم نداشته اما زمانیکه چهار سال به اتمام میرسد برای صد میلیون هم لنگ نیست!!
با توجه به آخرین مصوب در خصوص حق الجسه شوراهای اسلامی کشور مبلغ آن در چهار سال به ۱۵ میلیون تومان هم نمی رسد ! اما چگونه ممکن است یک عضو شورا در این مدت میلیاردر شود؟!
این سخن و قضاوت آن را بر عهده شما خواهیم گذاشت تا با یک تحقیق و تفحص ساده از زندگی قبل و حال بعضی از این شوراها ما را در حل این مسئله مهم کمک کنید.

یاد آور می شویم این تحول اقتصادی برای همه نیست.

منتظر نظرات شما خوبان هستیم تا در حل این چرای مهم ما را یاری کنید.

بحث همدلی و همزبانی در اعضای شورای شهر به این معنی که شهردار، منتخب شورای شهر می باشد و اگر انتقادی به وی وارد است که هست، باید در درون جلسات حل و فصل بشه-وقتی یکی از اعضا به اینصورت قضیه را مطرح می کنه خوب ،این تو جامعه به صورت های مختلف تعبیر میشه-همین حرفهایی که زده شد برای مردم هم سواله
آیا این موارد صحت داره؟
آیا واقعا به اینصورت گسترده در شهرداری تخلف صورت میگیره؟
اعضای منتخب مردم از این موارد آگاهی دارند؟
چه اتفاقی افتاده که به جای حل مسئله در جلسات شورا ،یکی از اعضا به این صورت عمل کرده؟
بین اعضای شورای شهر تا این اندازه مشکل و اختلاف وجود داره؟
و…

اگر این پرسشها قبلا نا محسوس مطرح بوده ،با اتفاق سال قبل دیگه یکی از مطالبات مردم شده و اعضای محترم شورا باید به مردم پاسخ بدن که یا این مشکلات وجود نداره و نداشته یا اگه وجود داشته چرا بوجود اومده و بعد این همه مدت برای رفع مشکل و برخورد با متخلف ها چه اقدامی صورت گرفته؟!!!!!

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۲
  1. ولی عزیزی :
    16 اردیبهشت 94

    منتقد عزیز و گرامی دوست دارم بدانم حق جلسه به چه چیزی از نظر شما اطلاق می شود آیا آقا دکتر حسن نتاج،منصف، واثقی،آقاجان پور وسایر کسانی که در ماده صد نیستند هم حق جلسه دارند
    اگه اینطوره ، آقای منصف ،پس خیلی بی انصافه که حق جلسه هم میگیره و اینچین نمکدون میشکنه

  2. ململ :
    17 دی 94

    خلاف خلاف است چرا می دهید حالا گله می کنید که نمکدون می شکنید اصل کار شما غلط است فساد است فکر کردید به عناوین مختلف پول می دهید و دهن همه را می بندید براساس چه قانونی حق جلسه سه میلونی وغیره می دهید پول را خرج اسیبها بکنید امروز شهرداری یک سرپناه عمومی برای اسیبهای اجتماعی این شهر ندارد یک گرم خانه ندارد یک ……. تا کی هرکس به فکر جیب خود است پول باد اورده را باد با خود می برد ودامن شمارا هم می گیرد واقعا که …….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.