امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73290
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 آذر 1396 - 10:57 | | ارسال توسط :

خریداری تضمینی ۸۳۳ تن چای مازندران

به گزارش بابل نوین، اردلان بالابندیان رئیس اداره چای رامسر گفت: با بیان اینکه در سال جاری میزان تولید برگ سبز چای از باغات مناطق چای رامسر به میزان ۸۳۳ تن بوده است، گفت: از این میزان ۳۶۷ تن برگ سبز چای درجه یک ۴۴ درصد و برگ سبز چای درجه دو ۴۶۶ تن (۵۶ درصد) […]

به گزارش بابل نوین، اردلان بالابندیان رئیس اداره چای رامسر گفت: با بیان اینکه در سال جاری میزان تولید برگ سبز چای از باغات مناطق چای رامسر به میزان ۸۳۳ تن بوده است، گفت: از این میزان ۳۶۷ تن برگ سبز چای درجه یک ۴۴ درصد و برگ سبز چای درجه دو ۴۶۶ تن (۵۶ درصد) از چایکاران با قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی ارزش ریالی چای خریداری شده را یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان (۸۰ درصد) به حساب چایکاران واریز شده است.

رئیس اداره چای رامسر گفت: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور به ازای هر هکتار باغ چای ۲ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به منظور نگهداری و تغذیه باغ‌های چای به چایکاران پرداخت می‌کند.

بالابندیان افزود: باز پرداخت تسهیلات از محل تحویل برگ سبز چای کسر می‌شود.

وی گفت: ۲۵ میلیارد تومان مطالبات چایکاران از طریق دولت در مازندران و گیلان تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

عقیل استادی مدیر جهاد کشاورزی تنکابن نیز گفت: ۳۵ تن چای شکسته در ۶ ماه نخست امسال از شهرستان تنکابن با ارزش ریالی ۳۰۰ هزار دلار به کشور‌های آلمان و فرانسه صادر شد.

وی افزود: مجوز صادرات ۳۷.۵ تن چای پارسال به کشور‌های گرجستان، ارمنستان، فرانسه و آلمان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: علاوه بر چای ۲۸ هزار گلدان گل و گیاه زینتی امسال در ۶ ماه نخست از شهرستان تنکابن به خارج از کشور صادر شده که پیش بینی می‌شود این میزان مانند پارسال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این مقدار محصولات صادراتی دارای ارزش ریالی ۱۰۰ هزار دلاری است، گفت: میزان صادرات پارسال ۳۵۰ هزار اصله گلدان گل و گیاه زینتی به کشور‌های آسیای میانه بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.