امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73277
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 16 آذر 1396 - 0:01 | | ارسال توسط :

غنا و پویایی فقه شیعه در پرتو امام صادق(ع) محقق شد

امام جمعه بابل گفت: امام صادق(ع) مذهب شیعه را با تربیت شاگردان در حوزه علمی و فقهی مستحکم کرد، غنا و پویایی فقه شیعه در پرتو امام صادق(ع) محقق شد و به برکت حوزه بزرگ علمیه ایشان شیعه توانست عظمت و مکتب اهل بیت(ع) را به رخ جهانیان بکشد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)  و در جمع طلاب شهرستان بابل اظهار کرد:خداوند ولادت پیامبر(ص) را یک ولادت متفاوت با دیگر ولادت‌ها برای بشریت معرفی می‌کند زیرا میلاد پیامبر اکرم(ص) مدار و محور فیض الهی است.

وی افزود: مهمترین خصوصیت پیامبر(ص) برای آفرینش رحمه للعالمین است زیرا خداوند دریچه رحمت خود را از طریق پیامبراعظم(ص) برای همه  هستی گشود، با برکات حضور ایشان همه مخلوقات عالم شامل رحمت خداوند شدند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل  ادامه داد:  غرب به دنبال مخدوش ساختن چهره پیامبر گرامی ماست،  درسایه خباثت‌ها، رذالت‌ها و کینه‌ورزی محققان و مستشرقان غربی نسبت به پیامبر(ص) با همه توان به ویژه ابزار رسانه سعی بر تخریب چهره رحمت پیامبر(ص) و پوشاندن آن هستند تا  چهره‌ای غضبناک و خشن از پیامبر اسلام(ص) به جامعه بشر عرضه کنند.

امام‌جمعه بابل تصریح کرد: از جمله جلوه های رحمت پیامبر(ص) در وقت ولادت ایشان، قطع شدن نفوذ شیاطین در آسمان ها است و از این رو شیطان از معظوف شدن جامعه بشری نسبت به پیامبر(ص) بیمناک است.

حجت‌الاسلام روحانی  پیامبر را واسطه هدایت بشر دانست و گفت: پیامبر(ص) آنقدر نسبت به هدایت افراد علاقه‌مند و مصر بر تاباندن نور ایمان بر دل‌های آنها بود که از ایمان نیاوردن آن‌ها ناراحت می‌شد، خداوند در قرآن این حال پیامبر(ص) را به جان دادن در مسیر هدایت توصیف می‌کند ، مهمترین رحمت‌ها از جانب پیامبر اکرم(ص) رحمت ایشان در هدایت بشر است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در طول ۲۳  سال نبوت در مقابل تمام دشنام‌ها، دشمنی‌ها و بی‌ادبی‌هایی که نسبت به آن حضرت انجام شد، همواره برخوردی توام با رحمت نسبت به افراد نشان داد و هیچ گاه مقابله به مثل نکرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‎های رحمت پیامبر(ص) رفع عذاب است،  خداوند در قرآن به صراحت وجود پیامبر(ص) را در زمین موجب عدم نزول بلای حتمی بر افراد مستحق عذاب بیان می‌کند و این نشانه مهمی از حضور با برکت و توام با رحمت پیامبر(ص) در دنیا است.

وی ادامه داد: شفاعت پیامبر مهربانی‌ها از دیگر جلوه‌های رحمه‌للعاملین بودن ایشان است،  بنا بر روایت‌های متعدد ظرفیت شفاعت هیچ کس به اندازه نبی مکرم اسلام(ص) نیست و خدا به برکت پیامبر(ص) هرکسی متوسل به آن حضرت شود را دست خالی بر نمی گرداند.

حجت‌الاسلام روحانی  یادآور شد: بعد از پیامبر(ص) جلوه‎های رحمت آن حضرت در وجود فرزندان ایشان و امامان معصوم(ع) ادامه یافت و  ما  به برکت وجود ائمه معصوم به ویژه امام حاضر و ناظر همچنان از این فیض رحمت بهره‎مند هستیم.

وی در پایان  ولادت امام صادق(ع) را مبدایی برای استحکام فرهنگ شیعه دانست و گفت: امام صادق(ع) مذهب شیعه را با تربیت شاگردان در حوزه علمی و فقهی مستحکم کرد، غنا و پویایی فقه شیعه در پرتو امام صادق(ع) محقق شد و به برکت حوزه بزرگ علمیه ایشان شیعه توانست عظمت و مکتب اهل بیت(ع) را به رخ جهانیان بکشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.