امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78334
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 18 بهمن 1396 - 10:50 | | ارسال توسط :

خریداری ۲۹ هزار تن مرکبات از مازندران

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار تن مرکبات از استان‌های شمالی و جنوبی خریداری می شود که سهم مازندران از این مقدار ۲۹ هزار تن است .

به گزارش بابل نوین،علی اوسط هاشمی در بازدید از سورتینگ مرکبات رامسر با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی در چهار سال اخیر جهت ذخیره سازی مرکبات تولیت این بخش را بر عهده دارد گفت: حمایت از تولید کنندگان برای کنترل قیمت ها،جلوگیری از سقوط قیمت، بازاریابی مناسب و داشتن بازار مصرف با تعادل که قیمت ها تامین کننده منافع تولید کننده و مصرف کننده باشد از مهم ترین اهداف ذخیره سازی مرکبات است.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان تعاون روستایی کشور، ذخیره‌سازی محصولات است که باید بیش از ۴۰ هزار تن مرکبات را از استان‌های شمالی و جنوبی خریداری کنیم؛سهم مازندران از این مقدار ۲۹ هزار تن است .

هاشمی تصریح کرد: ۱۳۰ سورتینگ در استان مازندران فعالیت دارند که زمینه انتقال و حمل به استان ها را عهده دار شدند؛ از این میزان یک چهارم تا به امروز به سطح استان های دیگر برای بازار شب عید حمل شده است.

وی افزود: ۲۰هزار تن “سیب” برای مواقع ملتهب شدن بازار که باعث تضعیف حق مصرف کننده می شود دخیره شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: هر میزان نگاه ما به نقش جمعی، اتحادیه ها و تشکل ها قوی باشد و حلقه های وصل را بین بازار و مزرعه به حداقل برسانیم، به یک بازار با ثبات و متعادل دست می یابیم.

وی گفت:با ذخیره سازی به موقع و درست، استان مازندران می تواند در پیک مصرف و تقاضای مرکبات، در میز و سفره ایرانیان جای بگیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه در سطح کشور بیش از ۶۰۰ فروشگاه تعاونی وجود دارد که جزء گروه های مرجع در سطح استان مازندران است، گفت: برپایی نمایشگاه ها و عرضه قابلیت های کشاورزان در این مکان می تواند زمینه ساز تولید انبوه محصولات کشاورزی باشد.

وی مهم ترین اهداف تعاون روستایی را تجارت الکترونیک، نقش آفرینی استار آپ ها و میادین تره بار مکانیزه که بتواند از خرید مردم به روش نوین پشتیبانی کند دانست و افزود: باید خرید را ارزان سازی و تردد را به حداقل رساندتا سبب تضمین کیفیت کالا شود .

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: بسط و توسعه تعاونی ها و اتحادیه ها و کاهش تصدی گری و مردم باوری به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دارد./ز

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.