امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58244
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 08 خرداد 1396 - 13:54 | | ارسال توسط :

خونریزی حاد به علت تزریق هپارین با دوز بالا

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی گفت: علت اصلی مرگ وی در فرانسه خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بوده است.

به گزارش بابل نوین، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، در مورد آخرین جزئیات فوت مرحوم کیارستمی اظهار کرد: در ارتباط با این پرونده پزشکی با امضای آقای فتاحی ۲ نامه به فرانسه زده شد و حتی ملاقات‌هایی با سفیر فرانسه داشتیم، اما نتوانستیم این پرونده کامل را از طریق کشور فرانسه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: ۴۰ نفر از اساتید پزشکی کشور دور هم جمع شدند تا علت اصلی مرگ مرحوم کیارستمی را خونریزی حاد تحت پرد‌ه‌های مغزی دانستند که در نهایت منجر به مرگ وی شده است.
رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: علت اصلی مرگ وی در فرانسه خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بود، به طوری که روزانه ۲۴ هزار واحد هپارین به وی تزریق شده است.
وی تأکید کرد: پزشکان فرانسوی علت تزریق هپارین را آمبولی ریه تشخیص دادند در حالیکه ۲ روز قبل از اعزام این هنرمند به فرانسه بیماری آمبولی ریه از او رد شده بود.
علت اصلی مرگ کیارستمی مشخص شد
زالی یادآور شد: ما همچنان منتظر هستیم که نامه‌نگاری‌های ما به کشور فرانسه در خصوص علت تزریق هپارین با دوز بالا پاسخی داده شود.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.