امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62763
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 10 مرداد 1396 - 14:27 | | ارسال توسط :

در جامعه‌ای که هنر نباشد عقب‌مانده است

به گزارش بابل نوین، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مافیای تکدی‌گری در تهران فعال است و هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. عبدالحسین مختاباد در تذکرات پیش از دستور سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، به قطع بودجه‌های فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: وقتی بودجه در صحن […]

به گزارش بابل نوین، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مافیای تکدی‌گری در تهران فعال است و هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

عبدالحسین مختاباد در تذکرات پیش از دستور سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، به قطع بودجه‌های فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: وقتی بودجه در صحن شورا رأی‌گیری و به تصویب می‌رسد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نمی‌تواند بخشی از آن را قطع کند؛ در حال حاضر بودجه خانه موسیقی و هنر قطع شده است، در صورتی که دارای کدپروژه است، به این بهانه که شهرداری با کمبود بودجه مواجه بوده، این اقدام صورت گرفته است.

وی افزود: اخیراً مطرح شد که خیابانی به نام مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایرانی نامگذاری شود و بنده پیشنهاد می‌دهم مکان فرهنگی، هنری و علمی را به نام این بانو نامیده شود.

وی درباره اردوگاه شهید میرحسینی نیز اظهار داشت:‌ این اردوگاه براساس چه اقدامی واگذار شده است؟ در صورتی که شهردار تهران قول داده بود که قرارداد و مزایده جدیدی برگزار نشود تا مدیریت شهری آینده مستقر شود، ولی همچنان با سرعت و عجله، انعقاد قراردادها ادامه دارد.

وی با مافیای تکدی‌گری در تهران اشاره کرد و گفت: تا نصف شب بچه‌های معصوم در کنار خیابان‌ها و حاشیه شهر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و در قالب مافیای مختلف قرار می‌گیرند و معاونت رفاه شهرداری تهران خواب است. بنده از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری می‌خواهم تا این مسئول را هر چه سریع‌تر عوض کنند.

وی به کنسل شدن کنسرت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: موسیقی نماد فرهنگ یک جامعه است و در کشورهای مختلف، فستیوال‌های موسیقی و هنری برگزار می‌کنند تا در کنار آن، اشتغال و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

وی گفت:‌ ایجاد شغل یک موجود فضایی نیست و برگزار کردن یک کنسرت موسیقی حدود ۶۰ نفر از جوانان را به کار می‌گمارد.

وی گفت:‌ هنگامی که ۲ هزار نفر برای یک کنسرت می‌روند، قطعاً ناهنجاری‌ها در جامعه نیز کاهش پیدا می‌کند و در جامعه‌ای که هنر نباشد عقب‌مانده است.

مختاباد گفت:‌بنده درخواست می‌کنم که مسائل سیاسی را پشت پرده حل کنید و چرا باید هنرمندان خسارت اختلاف را پرداخت کنند و به قول رئیس‌جمهور، عده‌ای بدشان می‌آید که مردم شاد باشند./م

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.