امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64998
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 شهریور 1396 - 10:41 | | ارسال توسط :

دستاوردهایی که جان‌بابایی در مازندران برجای گذاشت

وزیر بهداشت و درمان در حکمی دکتر قاسم جان‌بابایی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران را به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و دکتر سیدعباس موسوی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب کرد.

به گزارش بابل نوین، به نقل از بلاغ، دکتر قاسم جان‌بابایی که دارای فوق تخصص خون و سرطان بالغین است از شهریور ماه سال ۹۲ با حکم دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان، مسؤولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده گرفت که تا زمان تصدی این مسؤولیت یعنی در طول چهار سال گذشته، اقدامات زیادی را در حوزه درمانی و بهداشتی انجام داده و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشت.

جان‌بابایی علاوه بر تبحر و تجربه در حوزه علمی و بالینی، در حوزه مدیریتی نیز به خوبی عمل کرد و موفق شد کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به ویژه در روستاهای مازندران را که از سال‌های گذشته یکی از مشکلات استان بوده، با پیگیری‌های فراوان یک بسیج همگانی را با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در سطح استان به وجود آورد که ثمره آن احداث خانه‌های بهداشت در دور افتاده‌ترین مناطق استان بوده است به گونه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی مازندران حائز رتبه برتر عمران سلامت روستایی در مجموعه وزارت بهداشت و درمان کشور شد.

بازدید‌های مستمر جان‌بابایی به عنوان رییس دانشگاه از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و گفت‌وگو با کارکنان و مردم، فرصتی را فراهم کرد که همواره در جریان امور و مشکلات حوزه سلامت استان قرار گرفته و برای حل مسائل، درخواست منابع و اعتبارات از وزارت بهداشت و تخصیص و تجهیز منابع تلاش بیشتری کند، بر همین اساس مازندران امکانات بسیاری در اختیار گرفت که از جمله تجهیز ناوگان اورژانس ۱۱۵، احداث و تجهیز مرکز سرطان به عنوان قطب شمال کشور و اجرای موفق طرح تحول سلامت و بسیاری دیگر که باعث رضایت مردم از خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در طول چهار سال اخیر توانسته بیش از هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و خدماتی هزینه کند که از این تعداد ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات هزینه شده است.

یکی از مشکلات مازندران کمبود فضای بهداشتی و درمانی و وجود مراکز استیجاری بوده که با همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۳۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، ۱۲۷ مرکز بهداشتی شهری و روستایی احداث شده است و خوشبختانه امروز مرکز استیجاری و ساختمان‌هایی با قدمت بالا وجود ندارد.

همچنین احداث ۱۴ کلینیک ویژه، ۱۴ مرکز اورژانس بیمارستانی و ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۱۸ کلینیک دندانپزشکی، افزوده شدن ۲۰۰ تخت ویژه و ۳۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی و پژوهشی را می‌توان از دیگر خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانست.

هم اکنون استان مازندران در حوزه سلامت در وضعیت مناسب و در بخش‌هایی دیگر عالی و قابل مقایسه با دانشگاه‌های علوم پزشکی درجه یک است و این درحالی است که همزمان با ابلاغ حکم معاون درمان وزارت بهداشت برای جان‌بابایی، طی حکمی دیگر دکترسید عباس موسوی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب شد.

دکتر موسوی که همزمان با حفظ سمت، مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده گرفت دارای دکتری تخصصی روانپزشکی است که در آذر ماه سال ۹۲ با حکم وزیر بهداشت و درمان فعلی به سمت رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود منصوب شد.

گزیده‌ای از سوابق اجرایی، مدیریتی ایشان نشان دهنده توانایی و ظرفیت‌های بالای دکتر موسوی جهت تداوم مسیر پیشرفت و کاستن ضعف‌ها و و مشکلات حوزه سلامت استان است.

دکتر سید عباس موسوی پیش از ریاست دانشگاه شاهرود نیز به عنوان اولین سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، جانشین ریاست دانشگاه و معاون آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شاهرود، سرپرست اداره بهزیستی شاهرود، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مسؤول آموزش دستیاران تخصصی روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز خدمات فراوانی ارائه کرده است.

وی همچنین عنوان پژوهشگر برتر بالینی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۹۰-۹۱ و استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی گلستان سال ۹۱ را کسب کرده و دارای بیش از ۵ فرآیند برتر کشوری در جشنواره آموزشی شهید مطهری و ده‌ها فرآیند برگزیده دانشگاهی بوده و طراحی دوره ریفرم آموزش پزشکی بر مبنای مفهوم و برگزیده کشوری، طراحی، تصویب و راه اندازی یک رشته جدید بین رشته‌ای در کشور در مقطع کارشناسی ارشد را نیز به انجام رسانده است. دکتر موسوی در کنار مسؤولیت‌های اجرایی چندین کتاب دانشگاهی تالیف کرده و سوابق آموزشی و تدریس بسیاری را دارد.

دکتر موسوی در طی تصدی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دستاوردهای بسیاری برای مردم شاهرود در حوزه سلامت به ارمغان آورده است. از جمله افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی قلب و کسب رتبه اول برنامه سلامت نوروزی در بین دانشگاه‌های همتراز سراسر کشور، دریافت لوح زرین جشنواره عمران سلامت، دستگاه برگزیده کشوری در برنامه ملی کنترل دخانیات، کسب رتبه اول کشوری در اجرای برنامه ارتقای هتلینگ بیمارستان، کسب رتبه پیشتاز استقرار مدیریت عملکرد در سال ۹۴ در بین قطب‌های دهگانه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و کسب عنوان دانشگاه برتر در زمینه ارائه خدمات مامایی در حیطه آموزش از نمونه اقدامات و افتخارات وی است.

همچنین از دیگر اقدامات ایشان می‌توان به کسب رتبه اول پایگاه اورژانس هوایی در کشور در تعداد ماموریت در سال ۹۳، کسب رتبه اول در ثبت جمعیت روستایی در سامانه یکپاچه بهداشت(سیب) در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کسب رتبه پویا توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد.

کسب مجوز رشته‌های تحصیلی جدید از جمله رشته بیماری‌های داخلی، روانپزشکی و طب اورژانس، بهره‌برداری از ده‌ها پروژه در حوزه بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و پانسیون پزشکان و مرکز آموزش بهورزی، راه اندازی کلینیک عمومی و تخصصی دندانپزشکی، ارتقای بخش‌های بیمارستانی، طراحی و ساخت اولین خانه بهداشت سیار و بسیاری دیگر از مواردی است که در زمان تصدی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توسط دکتر عباس موسوی اتفاق داده است.

وی در طول سال‌های خدمت خود اقدامات زیادی در حوزه عمرانی، ارتقا، تجهیز و توسعه بهداشت ودرمان، آموزش و پژوهش به انجام رسانده است.

مازندران در مسیر سازندگی، توسعه و پیشرفت و کاهش مشکلات حوزه سلامت و ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه بالاخص قشر محروم در انتظار گام‌های مناسب‌تری است تا شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم استان باشیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.