امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64997
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 شهریور 1396 - 10:35 | | ارسال توسط :

انجام پانزدهمین عمل جراحی ویپل کلاسیک در بیمارستان روحانی بابل

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پانزدهمین عمل جراحی ويپل كلاسيک در بيمارستان روحانی بابل انجام شد و اين مركز به يكی از مراكز مرجع در جراحی‌های پيچيده کبد و مجاری صفراوی تبدیل شده است.

به گزارش بابل نوین به   نقل از بلاغ، رامین نصرتی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: پانزدهمین مورد عمل برداشتن لوزالمعده و اثنی عشر (ویپل) که یکی از پیچیده‌ترین عمل‌ها در حوزه جراحی محسوب می‌شود در این بیمارستان با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود: بیمار آقای ۶۸ ساله اهل نور با سرطان اثنی عشر و درگیری لوزالمعده، برای عمل جراحی ویپل نامزد شد و پس از یک جراحی ۱۰ ساعته، اثنی عشر و بخش‌هایی از معده، لوزالمعده، روده باریک و مجاری صفراوی خارج و بازسازی گوارشی انجام شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه شیمى درمانى تاثیر بسیار کمی در درمان سرطان سر پانکراس دارد، تصریح کرد: بهترین درمان این بیمارى اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود جراحى است.

نصرتی خاطرنشان کرد: در ابتدا سرطان پانکراس در سکوت و بدون درد رشد می‌کند، زمانی که سرطان به اندازه کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می‌کند که کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن از علائم سرطان سر پانکراس است.

وی یادآور شد: سرطان پانکراس به علت رشد، تقسیم و گسترش خارج از کنترل سلول‌های لوزالمعده و تشکیل یک تومور بدخیم، به وجود می‌آید که سیگار کشیدن را می‌توان اصلی‌ترین عامل خطر ایجاد سرطان پانکراس دانست و افراد سیگاری تا دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند.

نصرتی اضافه کرد: جراحى این تومور که به نام ویپل بوده جراحى بسیار سختی است و قسمت انتهایى معده، کیسه صفرا، اثنى عشر، لوزالمعده و قسمت ابتدایى روده باریک برداشته می‌شود.

این متخصص اضافه کرد: این جراحى به علت عوارض شدید و تکنیک بالاى جراحى نیاز به مرکز درمانى مجهز و تیم پزشکی متبحر دارد که در سطح کشور در مراکز خاص و محدود انجام می‌شود.

نصرتی ادامه داد: اهمیت این موضوع بدین ترتیب است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام ۱۵ مورد عمل ویپل در سال باعث ارتقای آن مرکز به عنوان یکی از مراکز مرجع در انجام عمل‌های هپاتوبیلیاری کبد، مجاری صفراوی و لوزالمعده می‌شود که مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله روحانی نیز از این پس به عنوان یکی از این مراکز مرجع شناخته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: این مهم حاصل حمایت‌ها و تلاش دلسوزانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر ربیعی، ریاست بیمارستان روحانی دکتر صادقی، ریاست و سوپروایز اتاق عمل و کلیه پرسنل و رزیدنت‌های جراحی این مرکز است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.