امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58704
  پرینتخانه » اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, سیاسی, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 14 خرداد 1396 - 11:56 | | ارسال توسط :

دولتمردان ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و مقام‌معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند/مسئولان خوی اشرافی‌گری را ترک کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اشرافی‌گری انحرافی در مسیر انقلاب است و مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند، به بیت‌المال دست‌درازی نکنند و همواره مسئله بیت‌المال مسله مهم و حساسی برای امام راحل و مقام‌معظم رهبری بود.


به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام‌خمینی(ره) درگفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی حکومتی از جنس دین و برپایه ولایت‌فقیه را در برابر حکومت‌های غیردینی آن زمان پایه‌گذاری کردند و به سرمداران شرقی و غربی نه محکمی گفتند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه دشمنان بسیاری در برابر این انقلاب بودند امام حضرت امام موفق شدند با توکل بر قدرت لایزال الهی و باوری که به مردم داشت این انقلاب را رهبری و چندین انتخابات برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: پس از امام راحل تنها و شایسته‌ترین فرد برای جایگزینی‌، مقام معظم رهبری بود زیرا ایشان همواره بر همان اصولی که امام برای این نظام مشخص کرده تاکید دارند و رهنمودهایی که خطاب به مردم و مسئولان می‌فرمایند بر همین اساس استوار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همان‌گونه که امام راحل زندگی زاهدانه‌ای داشتند، از بیت‌المال استفاده‌ شخصی نمی‌کردند و با اینکه رهبر جهان اسلام بودند منزلی بسیار ساده داشتند، مقام معظم رهبری نیز همین مشی زندگی ساده و بدون هرگونه تجمل و اسراف را دنبال می‌کنند به گونه‌ای که حتی دشمنان ایشان نیز به پاکدستی و زندگی زاهدانه ایشان صحه می‌گذارند و بیان می‌کنند که هیچ نقطه ضعفی از ایشان ندارند، این افتخار بزرگی برای انقلاب ماست که رهبران آن فارغ از دلبستگی به دنیا و مقام محبوب مردم هستند.

حجت‌الاسلام شکریان گفت: ویژگی برجسته امام ایمان به خدا و مردم است، مقام معظم رهبری نیز به عنوان جانشین شایسته ایشان تکیه‌گاهشان به داخل و توان مردم است، مانند انتخابات اخیر که رهبری فرمودند “حضور حداکثری مردم سایه جنگ را از کشور برمی‌دارد و موجب استحکام نظام است” و شاهد بودیم که در عمل نیز مردم باور ایشان را پاسخ دادند.

وی افزود: از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی امام راحل داشتن روحیه استکبارستیزی بود، تعبیر ایشان از اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و بیان اینکه قطع ارتباط آمریکا با ایران لطف و تنها کار مثبت آمریکا است و در آن برهه تاریخی نشان از عدم ترس امام از قدرت‌های زورگوی دنیا بود، همین روحیه به آمریکا و قدرت‌های پوشالی اعتماد نکردن، تکیه بر داخل و اعتماد به جوانان  همواره در سخنان و تصمیمات مقام معظم رهبری نیز جلوه‌گر است.

این استاد حوزه تاکید کرد: به توفیق الهی این روحیه استکبارستیزی رهبران انقلاب اسلامی ایران موجی را در سراسر جهان بوجود آورده که امروزه در آفریقا و آمریکای شمالی نیز نمودهایی از این روحیه را شاهدیم.

وی ادامه داد: مقاومت از دیگر ویژگی‌های امام‌خمینی(ره) بود که به همان اندازه و استحکام در مقام معظم رهبری نیز وجود دارد و موجب مبارزات و استقامت نیروهایی مانند حزب‌الله نیز شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به جنگ‌افروزی عربستان در منطقه و روحیه مقاومت مردم انقلابی یمن اظهار کرد: عربستان مدعی بود که دو هفته‌ای کار یمن را یکسره می‌کند حال دو سال گذشته است اما روحیه مقاومت رهبران اسلامی مانع جدی در اجرای نقشه‌های آل‌سعود شد.

وی گفت: اگر در شرح حال امام رضوان‌الله دقت کنیم توجه ویژه ایشان به مسائل معنوی مانند عبادت در ماه رمضان، نماز اول وقت در همه حال حتی در بستر بیماری و تهجدشان در دل شب درمی‌یابیم مقام معظم رهبری نیز که سال‌ها یار و یاور حضرت امام بودند با الگو قرار دادن ایشان همین توجهات به امور دینی، اعتکاف، اربعین و تهجد شبانه را انجام می‌دهند.

شکریان با تاکید بر باور مقام معظم رهبری به جوانان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها به جوانان داخلی ایمان دارند و در تجریه هشت سال دفاع مقدس، مسئله انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و امور فضایی همه امور را به جوانان واگذار کردند و نتیجه اعتمادشان برای ایران افتخارآمیز بود.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری این اعتماد و باور را از امام(ره) به ارث بردند، ما امیدواریم دولتمردان ما هم مانند مقام معظم رهبری به رهنمودها و اصولی که امام پایه‌گذاری کردند توجه کنند، دولتمردان و مسئولان باید ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند و خوی اشرافی‌گری را ترک کنند.

این کارشناس سیاسی و مذهبی افزود: اشرافی‌گری انحرافی در مسیر انقلاب است و مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند، به بیت‌المال دست‌درازی نکنند و همواره مسئله بیت‌المال مسله مهم و حساسی برای امام راحل و مقام‌معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به علاقه نسل جوان انقلاب به مقام‌معظم رهبری اظهار کرد: ما شاهد آن هستیم که نسل جوانی که سال‌ها پس از امام‌خمینی(ره) متولد شدند دوشادوش مبارزان سال‌های ابتدایی انقلاب این شعار را سر می‌دهند که “خامنه‌ای خمینی دیگر است”، این عمل نشان‌دهنده دو نکته است: نخست محبوبیت بالای مقام‌معظم رهبری در نسل جوان و دوم این‌که مقام‌معظم رهبری با افتخار به شاگردی در محضر بنیانگذار انقلاب، عمل به دستورات، نصایح امام و تبعیت از ایشان در زندگی زاهدانه، باتقوا و سالم، امام‌خمینی(ره) را به جوانان شناساندند، جوانان ما همان‌طور که به مقام‌معظم رهبری عشق می‌ورزند به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز علاقه دارند حتی اگر امام را ندیده باشند.

وی ادامه داد: شما شاهد خواهید بود که سخنان مقام‌معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد بر پایه اصول حضرت امام بنا شده و بسیار تاثیرگذار و راه‌گشا برای مردم به‌ویژه جوانان است، البته مطالعه صحیفه امام(وصیت‌نامه) ایشان موجب شناخت هرچه بیشتر جوانان خواهد شد و انتظاری که از اهالی رسانه و قلم وجود دارد این است که فیلم و آثار هنری ویژه‌ای را در مورد شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب بسازند.

این محقق حوزوی موضع‌گیری‌های مقام‌معظم رهبری را همچون امام‌خمینی(ره) قاطع برشمرد و گفت: همان‌گونه که امام‌خمینی(ره) بیان می‌کردند که همه چیز ما دین ماست و اگر دشمنان در برابر آن قرار بگیرند دنیایشان را نشانه خواهیم گرفت و همیشه مواضع خود را در برابر انحرافات داخلی و توطئه‌های دشمنان با قاطعیت بیان می‌کردند، مقام معظم رهبری نیز همواره این صلابت و قاطعیت را در مواجه با دشمنانی چون آمریکا دارند و ذره‌ای از اصول انقلاب و دینی فروگذاری نمی‌کنند.

وی افزود: شرایطی که امام در آن قرار داشتند و حال مقام‌معظم رهبری با آن مواجه هستند همیشه یکسان نیست، همان‌طور که در زمان پیامبر عده‌ای جرات ایجاد نفاق و دورویی نداشتند، اما پس از پیامبر در برابر جانشین وی قدعلم کردند عده‌ای خواص به انحراف کشیده شدند و مشکلاتی را برای جامعه اسلام پدید آوردند، حال نیز عده‌ای خواص دچار انحراف شدند و مردم را گمراه می‌کنند این شاید موجب برخورد متفاوت مقام معظم رهبری شود اما اصول همواره یکسان است و رهبری هیچ‌گاه سازشی با دشمنان و دورویان نداشته و نخواهد داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران عدم اطمینان به آمریکا را تنها دستاورد برجام دانست و تصریح کرد: از مواردی که عده‌ای به مقایسه مقام‌معظم رهبری و امام راحل پرداختند مسئله مذاکرات بود، مقام‌معظم رهبری همواره بیان کردند که آمریکا بدعهد است و قابل اطمینان نیست اما به دولتمردان و مردم فرصت داد، ایشان مدبرانه اجازه دادند تا نتیجه اصلی مذاکرات برای همه مشخص شود، تمام اصول و خط‌قرمزها را بیان اما اجازه به مذاکرات دادند و این‌گونه چهره حقیقی آمریکا را نمایان ساختند.

وی ادامه داد: بصیرت مردم در شرایط و بزنگاه‌های تاریخی است که حقیقت امر را درمی‌یابند و اگر مردم بصیرت نداشته باشند جامعه دچار مشکل می‌شود اما به‌ لطف خدا مردم ما بیش از خواص بصیرت دارند و پیرو ولایت‌فقیه هستند، خواص گاهی دچار انحراف می‌شوند اما مردم در روزهای حساسی چون فتنه ۸۸، ۹دی، راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن، حضور حداکثری در انتخابات و مقاومت در برابر تحریم‌ها عرصه را بر افراد بی‌بصیرت‌ تنگ کردند و ما انتظار داریم خواص چون مردم به بصیرت برسند و فصل‌الخطاب را مقام‌معظم رهبری بدانند.

شکریان با اشاره به انتخابات اخیر اظهار کرد: برخی خواص نیز همواره در مسیر انقلاب و ولایت‌فقیه استوار و ثابت‌قدم هستند، در این انتخاباتی که پشت‌سر گذاشتیم هم عده‌ای گمان بر آشوب داشتند مانند سال ۸۸ که عده‌ای از مسیر انقلاب و رهبری خارج شدند اما در این دوره خواص بابصیرت مسیر قانونی را طی کرده و تابع محض ولایت فقیه بودند، این روحیه باید در مسئولان ما تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تربیت سیاسی مردم و روشن‌گری را اصل اساسی حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام‌خمینی(ره) در برهه‌های بسیاری از زمان انقلاب به مردم و مسئولان فرصت شناخت دادند و با روشن‌گری‌های خود مردم را به مسیر اصلی انقلاب هدایت کردند حتی بیان داشتند که به بنی‌صدر رای ندادند اما به رای مردم احترام گذاشتند، امروز نیز مقام معظم رهبری هرگاه مسئله‌ای بوجود می‌آید بسیار روشن و واضح موضع خود را بیان می‌کند اما با تکیه بر مردم‌سالاری دینی اصل را بر شناخت و رسیدن مردم به یک پختگی سیاسی می‌دانند.

وی افزود: در زمان‌هایی سکوت حرام است، وقتی مقام‌معظم رهبری مواضع را مشخص می‌کنند این وظیفه خواص است به آن عمل کرده، برای مردم روشن‌گری کنند و اگر ساکت بمانند خیانت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شکریان در پایان مصاحبه با خبرنگار بابل نوین گفت: ما معتقدیم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است زیرا امام‌خمینی(ره) تاکید داشتنند که این انقلاب امانتی است که باید به حضرت بقیه‌الله‌اعظم برسانیم و مقام‌معظم رهبری نیز با حضور گاه‌به‌گاه و در زمان‌های حساس در جمکران این امانت بزرگ را برایمان یادآور می‌شوند و امیدوارم این انقلاب با حرکت در مسیر درست به صاحبش تحویل داده شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.