امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56757
  پرینتخانه » اخبار مازندران, انتخابات, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1396 - 12:04 | | ارسال توسط :

دولت به‌جای رقیب‌هراسی به مشکلات مردم رسیدگی کند/ تعطیلی ۱۷ هزار کارخانه در دولت روحانی/ دولت آمارسازی می‌کند

مناظره انتخاباتی میان نمایندگان ستاد رئیسی، روحانی، قالیباف و میرسلیم در مازندران در حالی برگزار شد که نمایندگان ستاد روحانی و قالیباف حضور نیافتند.


به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، درحالی که قرار بود صبح امروز مناظره انتخاباتی میان نمایندگان ستاد رئیسی، روحانی، قالیباف و میرسلیم در دفتر خبرگزاری فارس مازندران برگزار شود، این مناظره به دلیل عدم حضور نریمان مسؤول ستاد انتخاباتی روحانی و یاوری مسؤول ستاد انتخاباتی قالیباف، به نشست خبری تبدیل شد.

نبویان مسؤول ستاد انتخاباتی رئیسی و مینایی‌فر مسؤول ستاد انتخاباتی میرسلیم در مازندارن، در این نشست که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام پایگاه خبری بلاغ در حال پخش بود، به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان پاسخ گفتند که ادامه مشروح این نشست خبری را می‌خوانید.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با انتقاد از عدم حضور دو رئیس ستاد انتخاباتی اظهار کرد: خوشحال می‌شدیم که سایر اعضا هم حضور پیدا می‌کردند اما این افراد برای دومین بار است در مناظره‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

تعطیلی ۱۷ هزار کارخانه در دولت روحانی

وی با طرح این سؤال که «چرا گزینه روحانی در دولت مستقر را قبول نداریم؟»، اظهار کرد: قرآن کریم دو ویژگی را برای رئیس جمهور خوب مطرح می‌کند که رئیس جمهور باید علیم باشد و بداند در وضعیت تحریم چگونه باید مشکل اقتصادی را حل کرد؛ ۱۷ هزار کارخانه در این دولت تعطیل و واردات بیش از حد شد و به‌جای اینکه تولید را افزایش دهیم، در تولید را بستیم.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران ادامه داد: وضعیت بیکاری و رکود در کشور بسیار وخیم است و ۶۰ درصد صنایع کوچک ما خوابیده است و این مقدار بیکاری در خانه‌ها می‌رود و می‌توانیم به وضوح مشاهده کنیم.

نبویان با طرح سؤال دیگری که «چرا می‌گویم این دولت نه؟» گفت: اولین دلیل این است که این دولت اصرار دارد شفافیت در کارها وجود نداشته باشد و برجام برای مردم غیرشفاف بود و طبق گفته «ظریف که یک کلمه درباره برجام به شما نخواهم گفت».

وضعیت آزادی در کشور خفقان است

وی بیان کرد: وضعیت آزادی در کشور خفقان است و خودم حداقل سه بار با شکایت این دولت به دادگاه فراخوانده شدم.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران با اشاره به وضعیت وضعیت بد زیست‌محیطی در کشور گفت: مهم‌ترین ابتکار خانم ابتکار این است مدارس را در کشور به هر بهانه‌ای تعطیل کند.

نبویان با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی کشور بسیار نامطلوب است، افزود: مشاور اصلی روحانی می‌گوید مشکل کشور ما این است که قرار است تفکر اسلامی و شیعی اجرایی شود.

چرا این دولت قانون‌گریز است

وی اظهار کرد: هر قوانین بین‌المللی باید وارد مجلس شود، چرا این دولت قانون‌گریز است و تعهدات مختلفی همچون ۲۰۳۰ در مجلس نیامد؟

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000289/nf00289876-2.jpg

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران اضافه کرد: به برخی از قوانین مجلس منتقد هستیم، چرا باید همجنس‌بازان در مدارس آزاد باشند، مگر مملکت قانون ندارد؟ با اجازه کدام قانون تعهد دادید.

نبویان تأکید کرد: چرا در مدارس ما غربی‌ها باید نظارت کنند؟ در بررسی سند تحول بنیادین مدارس دخالت داشتیم و بهترین سند تشکیل شد و نتیجه آن از بین بردن اندیشه اسلامی است؛ اعتقاد داریم این دولت امانت‌دار نیست.

دولت نقدینگی کارخانه‌های خوابیده مازندران را تامین کند

وی درباره برنامه‌های رئیسی گفت: در سطح کشور برنامه‌های گوناگونی داریم و در مازندران هم مواردی وجود دارد که دولت نقدینگی کارخانه‌هایی که خوابیده است، بیمه و مالیات را باید را بدهد.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران با بیان اینکه یکی از موارد جدی برای حل مشکل، افزایش نقدینگی به بستر صنعت است، ادامه داد: واردات غیرضروری باید حذف شود و اگر قرار است کشاورزی را راه بیندازیم باید ببینم چقدر تولید داریم.

نبویان تصریح کرد: خسارتی که در برف اخیر به باغداران وارد شد، اگرچه بلای طبیعی بود اما بهتر می‌توانستیم عمل کنیم و جبران خسارت برای باغداران داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما ناهمگونی بوده و آمایش سرزمین برای ما بسیار مهم است که باید ساماندهی شده و باید اقداماتی برای حفظ انواع تولیداتی که داریم انجام دهیم.

مشکل برنامه نداریم بلکه مشکل اجرا داریم

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران ادامه داد: در کشور مشکل برنامه نداریم بلکه مشکل اجرا داریم اما متأسفانه ممکن است منافعی در میان باشد.

نبویان درباره مشکلات زباله در مازندران گفت: قوانینی در همه حوزه‌ها از جمله زباله داریم اما اجرایی نمی‌شود.

دولت به‌جای رقیب‌هراسی به مشکلات مردم رسیدگی کند

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران در پاسخ به این سوال که فضای ناسالم از سوی ستاد روحانی در فضای مجازی زیاد است، گفت: به‌جای رقیب‌هراسی و بداخلاقی که شاهد آن هستیم باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه دولت روحانی دولت خسته، عصبانی و پرهزینه است که این‌ها از ویژگی‌های این دولت است و هزینه‌هایشان سرسام‌آور است، تصریح کرد: هزینه‌های جاری کشور کمتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که اکنون هزینه جاری بالاتر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ مگر ما چند درصد افزایش حقوق داشتیم؟

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران خاطرنشان کرد: سفرهای استانی دولت روحانی بسیار پرهزینه است و یک سوم وقتی که برای مردم می‌گذارند در اکثر حوزه‌های توانایی ندارند به خصوص در حوزه سیاست خارجی ناکارامدی جدی دارند و تنها به مردم پرخاشگری می‌کنند و این نشان‌دهنده این است این دولت دستش خالی است و یا ترس داشته است و به دروغ ذهن مردم را متوجه خود کنند.

افرادی که طرفدار دیوارکشی و اعدام بودند از دوستان شما بودند

وی با بیان اینکه باید دیوار بین اختلاس‌گران و مردم زده شود و وزیری که نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه دارد آیا از راه حلال بود است؟ اظهار این مسئله دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش که بیکار بوده و اقدام به واردات تولید پوشاک کرده است، درست است؟ گفت: افرادی که طرفدار دیوارکشی و اعدام بودند از دوستان شما بودند و در ۲۴ تیرماه سال ۵۹ جمله روحانی این است برای عبرت، اعدام‌ها در محل نماز جمعه و دانشگاه باشد.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران با اشاره به اینکه دولت پاسخی برای عملکرد چهار ساله ندارد و دست‌اندازی ۳ هزار میلیاردی خاوری از صندوق فرهنگیان به ۸ هزار میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: اختلافات طبقاتی توزیع غیرعادلانه ثروت کشور، دسترسی غیرعادلانه اطلاعات مربوط به کشور و مشکل بیکاری از مسائلی است که اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند.

نبویان با تاکید بر اینکه وام ازدواج را پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند برای پرداخت آن پولی نداریم در حالی که از بانک مرکزی برای قرض‌‌الحسنه آمار گرفتیم و متوجه شدیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بانک‌ها پول است، گفت: به وضعیت بانک‌ها باید رسیدگی شود و تسهیلات نابرابر به مردم می‌دهد باید بررسی شود و در گام بعدی باید به بحث صادرات و واردات توجه کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مجری قانون است، اظهار کرد: مشکل ما قانون‌گریزی است و مردم باید بدانند درآمد برخی از وزرا چقدر است، وزیری که درآمدش یک‌هزار میلیارد تومان است آیا از راه حلال است؟

برجام خسارت محض است

نبویان با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید وزرایی را بر سر کار بیاورد که پیر و خسته نباشد و مشکلات جامعه زیاد است و مردم مسؤولان پاکدست، دلسوز و کارشناس می‌خواهند، افزود: برجام خسارت محض است و همه چیز دادیم و هیچ چیز از تعهدات آمریکا عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه سندی داریم که برجام خسارت محض بود، گفت: کسی یک سرک ابتدایی به این سند بکشد متوجه این موضوع خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران با اشاره به اینکه رئیسی به تخصص اهمیت بالایی می‌دهد و از هر جناحی باشد باید متخصص باشد، گفت: ملاک رئیسی کارت ملی بود و افراد را بر اساس معیار و ارزش انتخاب می‌کنیم.

نبویان در ارتباط با خسارت برجام، گفت: برجامی است که امضاء ترجمه، سید عباس عراقچی است را اگر، کسی یک سرک ابتدایی بکشد، فردو غنی‌سازی آن ممنوع است، حتی دانش غنی‌سازی نباید داشته باشیم، سانتریفیوژ را هم کاهش دادند و جالب این است که جای انبار را آمریکایی‌ها تعیین کردند.

وی خاطرنشان کرد: در برجام آمریکا به آنها اجازه نداد که جای انبار را تعیین کنند، این با عزت ما سازگاری دارد؟ به دستور آمریکا همه سانتریفیوژهای بالای یک درصد باید جمع شود، ما برای تولید برق انرژی هسته‌ای می‌خواستیم که الان نمی‎توانیم، ۲۰ درصد را برای راکتور تهران می‎خواستیم، رفته پی‌کار خودش و همه را نابود کردن، گفتند شما نابود کنید ما پنج کلیو پنج کیلو به شما می‌دهیم.

نبویان یادآور شد: مسؤول سایت نظنز چرا باید در آب و فاضلاب کار کند، تحرم‌ها برداشته نشد، نظارت‌ها آنلاین شد، از بین رفتن عزت کشور نتیجه برجام بوده است.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران خطاب به استاندار در پاسخ به سوالی اینکه از شواهد و قرائن برمی‌آید که انتخابات در روستاها در حال مهندسی شدن است و در روستاها ابلاغ شده به دهیاران درباره عدم ارائه خدمات در صورت رای ندادن به دولت فعلی گفت: استاندار نباید کاری کند انتخابات جناحی صورت گیرد بلکه امانت‌دارترین افراد را در صندوق‌ها استفاده کنید و مردم را تهدید نکنید و به دهیاران پول ندهید که برای نماینده منتخب شما تبلیغات کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید بنرهای آقای رئیسی باید پایین کشیده شود، اگر این‌طور است بنر روحانی هم باید پایین کشیده شود، افزود: آقای استاندار شما باید امین مردم باشید و بررسی کنید.

نبویان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه نمره‌ای به دولت فعلی و دولت سابق می‌دهید، گفت: به هشت سال دولت احمدی‌نژاد ۸۰ درصد نمره مثبت می‌دهم و به دولت روحانی ۲۰ درصد نمره مثبت می‌دهم.

افزایش تحریم‌ها در پسابرجام

محمدعلی مینایی‌فر نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت توجه به معیشت مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند که دولت نسبت به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته باشد و دولت از روز اول همه برنامه‌های خویش را معطوف به ارتباط با کشورهای خارجی کرد، افزود: نگاه به خارج یکی از مشکلات جدی بود که دولت ایجاد کرد و اگر عملکرد دولت را مورد دقت قرار دهیم، دولت به اقتصاد و معیشت توجه نکرد و قرار بود براساس برجام حل کنند.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000289/nf00289876-1.jpg

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران با بیان اینکه دولت به دنبال سرمایه‌گذاری آمریکایی در کشور بود، گفت: نه تنها زمینه سرمایه‌گذاری فراهم نشد بلکه تحریم‌ها علیه کشور بیشتر شده است.

وی با اشاره اینکه امکان ایجاد اشتغال نیست، اضافه کرد: تسهیلات بانکی در غالب ۱۸ درصد پرداخت می‌شود ولی به صورت عملیاتی مردم سود بیش از ۲۶ درصد پرداخت می‌کنند.

مینایی‌فر تصریح کرد: دریافت مالیات یکی از معضلات جدی است، فردی که سال گذشته مالیات پرداخت می‌کرد بدون بررسی از وضعیت واحد تولیدی مطالبه دریافت مالیات دارند و تولیدکنندگان و اصناف امروز به مرز ورشکستگی رسیدند، امروز تولیدکننده در کشور مجازات اقتصادی می‌شود.

رئیس حزب موتلفه مازندران با اعلام اینکه قرار بود بخشی از درآمد یارانه‌ها در اختیار تولید قرار گیرد که انجام نشد و با بیان اینکه در دولت میرسلیم توجه به واحدهای ورشکسته در دستور کار است، ادامه داد: تولید دانش محور در کشور وجود ندارد، خارجی‌ها فقط به دنبال بازار در کشور بودند، ما باید در داخل خودمان پژوهش را رشد بدهیم، میرسلیم یکی از فرهیختگان دانش موتوری هستند.

فردی باید انتخاب شود که آشنا به تولید و صنعت باشد

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران با اشاره به اینکه فردی باید انتخاب شود که آشنا به تولید و صنعت باشد، در ارتباط با کشاورزی در استان واحدهای که زمینه توسعه کشاورزی را فراهم کند، مورد توجه قرار گیرد، گفت: شهرک‌های کشاورزی در مازندران باید توسعه پیدا کند تا در اینجا بتوانیم تولیدات کشاورزی را به مسائل صنعتی تبدیل کنیم.

رئیس حزب موتلفه استان در ارتباط با موضوع رفع زباله در استان مازندران، اظهار کرد: محیط زیست یکی از مواردی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و حفظ جنگل، زمین مرغوب، دریا و کوه‌های که منابع طبیعی و معدن حفظ شود، این همه منابع با حفظ منابع زیستی مورد بهره گیری قرار می‌گیرد.

مینایی‌فر اضافه کرد: یکی از ضعف‌های جدی بحث زمین‌خواری است که به کوه‌خواری تبدیل شد، مانع ویلاسازی نمی‌شویم اما در این بخش باید حساب شده عمل کنیم، اگر بنا است سرمایه‌ای خارج از استان وارد شود باید متناسب با نیاز استان باشد.

وی با بیان اینکه دقت نظر در حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد، در بیشتر موارد با فشار به اقشار روستایی کاخ‌سازی و برج‌سازی در استان رواج پیدا کرد، یادآور شد: نگاه غیرکارشناسی و اقتصادی به ظرفیت‌های منابع طبیعی در استان وجود دارد.

دولت آمارسازی می‌کند

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران در ارتباط با آمارسازی دولت، گفت: جناب میرسلیم به این موضوع پاسخ داد، اگر دو درصد رشد اقتصادی باشد، نباید وضع بیکاری و رکود به این شکل باشد.

رئیس حزب موتلفه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر مردم احساس گرانی و رکود می‌کنند و دولت‌مردان به این موضوع افتخار می‌کنند، تصریح کرد: روحانی زمانی که وارد کاخ ریاست جمهوری شد، ۱۶ میلیارد تومان برای تغییر دکوراسیون سونا و جکوزی هزینه کرد.

مینایی‌فر با اشاره به اینکه وقتی وزیران به صورت میلیاردی سرمایه دارند و خودشان کاسب باشند، زمینه اختلاف طبقاتی را فراهم می‎کند، اضافه کرد: علت اختلاف طبقاتی عدم واگذاری امور به مردم است، کارخانه آلومینیوم در اختیار چه کسانی قرار گرفت؟

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران گفت: ما به افراد امین احتیاج داریم، برخی از مخترعان حاضر نیستند طرح‌های خودشان را به ثبت کنند، ممکن است که خود دولت در این حوزه ورود پیدا کند.

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران در ارتباط با بحث پوپولیست بودن که این روزها توسط کاندیدا دولت علیه کاندیدای رقیب مطرح می‌شود، افزود: مردم ما تحت شعار خاصی در صحنه قرار نمی‌گیرند، مطرح کنندگان این موضوع به مردم توهین می‌کند.

وی با اعلام اینکه مدیران اجرایی حزب موتلفه در سطح استان را شناسایی شدند، افزود: بعد از فردای انتخابات ریاست جمهوری، جناب میرسلیم برنامه دارد، باید زمینه‌سازی کنیم که یک کاندیدا با یک پشتوانه تشکیلاتی و مردمی حضور پیدا کند.

رئیس ستاد انتخابات میرسلیم در مازندران با بیان اینکه اگر روحانی برود کسی پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: در بخش حل مشکلات کشاروزی، جنگل و دریا برنامه‌ریزی کردیم و موانع توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

مینایی‌فر در پاسخ به سوالی در ارتباط نمره‌ای که عملکرد روحانی و احمدی نژاد می‌دهید، بیان کرد: دولت روحانی به شعارهای پایند نبود، حل مشکل را در برجام می‌دانست و نمره ۱۵ درصدی به عملکرد دولت می‌دهم اما پنجاه درصد عملکرد دولت احمدی‌نژاد را قبول دارم.

رئیس حزب موتلفه مازندران در ارتباط با بحث ترویج موسیقی و کنسرت، افزود: اسلام بیشتر از همه ادیان نشاط دارد، نشاط اسلامی در جامعه باید تقویت شود.

دولت در پایان دوره خویش باید پاسخگو باشد

وی در بحث پایانی خویش، افزود: دولت در پایان دوره خویش باید پاسخگو باشد، اینکه نمی‌دانم، نشد، برای مردم قابل قبول نیست.

مینایی‌فر تاکید کرد: در حال حاضر بحث اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، مسائل اقتصادی اجرا شدنی است، شعار نیست، امکان نجات کشور وجود دارد، این مردم شیرینی طعم حاکمیت اسلام را باید بدانند، همانطور که در حوزه نظامی افتخار کسب کنیم، در حل مشکلات مردم هم برنامه مدونی داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.