امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73048
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 13 آذر 1396 - 18:17 | | ارسال توسط :

دولت هیچ گاه نباید سهام دار شرکتی باشد که وظیفه‌ی حاکمیتی ندارد

به گزارش بابل نوین، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در برنامه ذره بین رادیو تهران در تشریح تعریف خصوصی سازی اظهار کرد: انتقال مالکیت و مدیریت از دولت به غیر دولت به منظور افزایش کارایی و بهره وری از ارکان خصوصی سازی است.بنابراین در تعریف خصوصی سازی آنچه که واگذار می شود […]

به گزارش بابل نوین، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در برنامه ذره بین رادیو تهران در تشریح تعریف خصوصی سازی اظهار کرد: انتقال مالکیت و مدیریت از دولت به غیر دولت به منظور افزایش کارایی و بهره وری از ارکان خصوصی سازی است.بنابراین در تعریف خصوصی سازی آنچه که واگذار می شود سهام یا دارایی متعلق به دولت است که باید به بخش خصوصی منتقل شود.

وی ادامه داد:به منظور افزایش کارایی دولت ، شرکت‌هایی که دولت در آنها سهم نیم درصدی یا ۳ درصدی دارد.همگی باید واگذار شوند،در اصل دولت هیچ گاه نباید سهام دار یک شرکتی باشد که وظیفه‌ی حاکمیتی ندارد.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ۱۶ سال از عمر سازمان خصوصی سازی می گذرد،بیان کرد: در طول این مدت حدود هزار و هشتصد بنگاه ،سهام دار سهم هایی کمتر از یک درصد تا صد درصد هستند. این‌ بنگاه ها برای واگذاری به مردم در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته اند.

پوری حسینی در تشریح واگذاری هزار و هشتصد شرکت فوق ،گفت: برای مثال در زمان تصویب دولت برای واگذاری شرکت های پخش فرآورده‌های نفتی، پشیبانی امور دام و توسعه اماکن ورزشی ، سازمان خصوصی سازی بنا به دلایلی پیشنهاد واگذاری زیر مجموعه‌ی این شرکت‌ها را به هیأت واگذاری ارائه داد،از اینرو به جای یک شرکت ملی پخش ، ۲۰۰ جایگاه سوخت را عرضه کردیم یا به جای یک شرکت پشیبانی امور دام ۸۰ تا ۹۰ زیر مجموعه آن واگذار شد. بنابراین اگر کسی با دقت این اتفاقات را با مصوبات دولت مطابقت بدهد به یک انحراف رسیده و در می یابد که مجموعه مصوبات به کمتر از هزار و هشتصد مورد می رسد.

وی تاکید کرد:از هزار و هشتصد بنگاه مذکور قریب به ۵۰ درصدش تا به امروز تعیین و تکلیف و واگذار شده ،مابقی هم یا از لیست خارج شده و یا واگذار نشده اند اما در لیست واگذاری قرار دارند.ما به دنبال این بوده ایم که چه میزان از واگذاری هایمان موفق بوده است.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارزیابی انجام شده از فرجام و عملکرد شرکت های واگذار شده توسط دو گروه غیر دولتی غیر مرتبط با سازمان خصوصی سازی گفت:دو گروه ارزیاب به بررسی عملکرد سال های قبل و بعد از واگذاری ،۹۲ شرکت پرداختند. این ارزیابی دارای ۷ معیار و ۲۷ زیر معیاربود. معدل ارائه شده از جانب گروه ارزیاب ۵۱ درصد بود که در مجموع نشان از رشد معیار‌های عملکردی شرکت های واگذار شده دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.