امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62597
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 09 مرداد 1396 - 10:42 | | ارسال توسط :

دومین دوره جایزه‌ «دعبل» در بخش کتاب عاشورایی برگزار می‌شود

به گزارش بابل نوین، جایزه دعبل عنوان دوسالانه‌ای است که به همت بنیاد دعبل خزاعی و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از دارندگان آثار عاشورایی برتر راه‌اندازی شده و در آن، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، به بررسی و ارزیابی کتاب‌های عاشورایی منتشرشده در هر دو سال می‌پردازند. در دوره‌ اول این دوسالانه که در […]

به گزارش بابل نوین، جایزه دعبل عنوان دوسالانه‌ای است که به همت بنیاد دعبل خزاعی و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از دارندگان آثار عاشورایی برتر راه‌اندازی شده و در آن، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، به بررسی و ارزیابی کتاب‌های عاشورایی منتشرشده در هر دو سال می‌پردازند.

در دوره‌ اول این دوسالانه که در سال ۹۴ برگزار شد، تعداد ۵۳۷ اثر در ۱۸ رشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۲۰ اثر برگزیده شدند.

از برگزیدگان دوره اول می‌‌توان به کتاب‌های «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء» اثر مهدی پیشوایی و «شهادتنامه‌ امام‌حسین(ع)» اثر محمد محمدی ری‌شهری (مقتل)، «تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا» اثر رقیه میرابوالقاسمی (پژوهش فرهنگی)، «آیین و اسطوره در ایران شیعی» اثر جبار رحمانی (پژوهش اجتماعی)، «ضربان ذات» اثر قربان ولیئی (شعر)، «ماه به روایت آه» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد (ادبیات داستانی)، «دفتر تعزیه ۱۱ و ۱۲» اثر داود فتحعلی بیگی و مهدی دریایی (رشته‌ادبیات نمایشی) و «یاد یار و دیار» اثر حمید گروگان (داستان کودک) اشاره کرد.

در دوره دوم جایزه دعبل ۳۴۰ اثر در ۱۹ رشته داوری شده‌اند که از آثار منتخب و پدیدآورندگان‌شان در اختتامیه تقدیر خواهد شد. همچنین فهرست کاندیداهای هر رشته، یک هفته قبل از برگزاری اختتامیه اعلام می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.