امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57490
  پرینتخانه » علم و سلامت تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1396 - 18:34 | | ارسال توسط :

دیابت در کمین کودکان چاق

به گزارش بابل نوین، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که کودکان چاق ۴ برابر بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. یک تیم تحقیقاتی از کالج کینگ لندن با مطالعه بر روی ۳۷۰ هزار کودک، به این نتیجه رسیدند کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، چهار برابر بیشتر […]

به گزارش بابل نوین، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که کودکان چاق ۴ برابر بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

یک تیم تحقیقاتی از کالج کینگ لندن با مطالعه بر روی ۳۷۰ هزار کودک، به این نتیجه رسیدند کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، چهار برابر بیشتر از کودکان همسن خود که وزن طبیعی دارند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند.

سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن در این باره می گوید: «کودک چاق چهار برابر بیشتر با ریسک ابتلا به دیابت تا سن ۲۵ سالگی روبروست.»

بر اساس آمار منتشر شده، تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع دوم از هر ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۴ به ۳۳ مورد در هر سال افزایش یافته است.

محققان دریافتند، کودکان دارای شاخص توده بدنی بالاتر در مقایسه با کودکان دارای وزن عادی، به مراتب بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، از هر ۱۱ بزرگسال یک نفر به دیابت نوع دوم مبتلاست که این رقم برابر با ۴۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود.

انتظار می‌رود دولت‌ها برای پیشگیری از این بیماری هر چه زودتر اقدام به سیاست‌گذاری‌های مفید کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.