امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59034
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 20 خرداد 1396 - 11:41 | | ارسال توسط :

«دیدار به قیامت» در بازار کتاب

انتشارات ستارگان درخشان اصفهان، کتاب «دیدار به قیامت» را بر اساس زندگی نامه شهید محمد رفیعی منتشر کرد.

به گزارش بابل نوین،کتاب «دیدار به قیامت» توسط فاطمه عبداللهی نگاشته شده و بر اساس زندگی شهید رفیعی از شهدای روستای دامنه اصفهان است که در شهر فاو عراق به شهادت رسیده و پیکر او سیزده سال بعد از جنگ به ایران و خانواده‌اش بازگشته است. این کتاب توسط انتشارات ستارگان درخشان وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج) منتشر شده است.

شهید محمد رفیعی، متولد سال ۱۳۴۵، در روستای دامنه از توابع اصفهان و فرزند آخر یک خانواده پرجمعیت بود. در نوزده سالگی برای دفاع از مرز و بوم اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد، هرچند که از چگونگی شهادت او اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی آنچه که معلوم است در فروردین ماه سال۱۳۶۷ و در جریان محاصره فاو به دست نیروهای بعث عراق به درجه شهادت نائل آمده است.

کتاب که بیشتر دردها و رنج‌های خانواده‌های آزادگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، شامل سه بخش با عنوان «خاطرات کودکی و نوجوانی»، «خاطرات اعزام» و «خاطرات هجران» است. در فصل اول خاطراتی از کودکی شهید از زبان دو خواهر او بیان شده است. نویسنده در فصل دوم خاطرات شاخصی از اعزام او به جبهه از زبان خانواده و دوستان آورده و در فصل سوم به خاطرات او از زمان مفقود شدن تا خبر اسارت و بعدها شهادت او و بازگشت پیکر او بعد از سیزده سال اشاره کرده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «وقتی به منزل ما رسیدیم و من پیاده شدم، محمد شیشه ماشین را پایین کشید و با لحن خاصی گفت: « آبجی خداحافظ» عجیبم آمد؛ ما که داخل ماشین خداحافظی کرده بودیم! جواب خداحافظی‌اش را دادم و ماشین حرکت کرد. خواستم بروم داخل منزل ولی چیزی در دلم تکان خورد. کنار دیوار ایستادم و به ماشین و مسیر عبورش خیره شدم.

نزدیک غروب بود و هوا گرگ و میش بود. نگاهم چراغ‌های عقب ماشین را که در آن هوای نیمه تاریک مثل ستاره می‌درخشیدند، دنبال کرد. جاده‌ای که ماشین در آن حرکت می‌کرد روی بلندی بود و تا دوردست‌ها چراغ‌های ماشین مشخص بود. دلم نمی‌آمد داخل خانه بروم؛ خداحافظی آخرش بدجوری دلم را لرزانده بود. آنقدر نگاهم را به جاده دوختم تا بالاخره ماشین در تاریکی محو شد…»

کتاب «دیدار به قیامت» در ۱۲۸ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و با قیمت ۶۰۰۰ تومان از سوی ستارگان درخشان وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج) منتشر و راهی بازار کتاب شده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.