امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65370
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 - 11:46 | | ارسال توسط :

راه‌اندازی سایت‌های الگویی در ۷۰ دهستان مازندران

سایت‌های الگویی برای آموزش کشاورزان در زمینه کشت و برداشت اصولی امسال در ۷۰ دهستان مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش بابل نوین، مجید بهادری مدیر ترویج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران پارسال به‌عنوان پایلوت ملی، نظام نوین ترویج را در ۱۰ مرکز دهستان اجرا کرده است، گفت: اجرای سایت‌های الگویی در کنار کشاورز از جمله برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها است تا کشاورزان با آخرین روش‌های کشت و برداشت محصولات و سایر موارد مربوطه آشنا شوند.

وی افزود: به منظور تقویت ارتباط کشاورزان، بهره‌برداران، روستاییان و گسترش دانش، توسعه کشاورزی، افزایش دانش ، مهارت کشاورزان نظام نوین ترویج در کشور ،  توانمندسازی نیروی انسانی، بازسازی ساختار اداری ، پهنه‌بندی و ارتباط جهاد کشاورزی با روستاییان اجرایی شد.

بهادری گفت:  حدود ۵۰۰ نفر از کارشناسان در سطح مازندران، روستاها را زیر پوشش پهنه‌بندی قرار دارند و به‌ صورت مستقیم با خود کشاورزان، نمایندگان کشاورزان و دهیاران در ارتباط و در قالب برنامه‌های مختلف فعالیت‌های آموزشی را انجام می‌دهند.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی مازندران اجرای سایت‌های الگویی در کنار کشاورز را از جمله برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها نام برد و افزود: کشاورزان با حضور در این برنامه‌های آموزشی از نزدیک با جدیدترین دستاورد‌های تحقیقاتی و نکات روز علمی آشنا می‌شوند و در جهت افزایش کمی و کیفی تولید تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد منجر به نتایج مطلوب می‌شود.

وی گفت: حدود دو هزار هکتار در مازندران سطح زیر کشت انتظار داریم که عمدتاً به کشت اقلام محلی و کشت محلی تلاش اختصاص دارد.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: روستاییان و تولیدکنندگان را باید به‌سمت تشکل و شرکت تعاونی هدایت کرد تا بتوانند از ظرفیت‌ها و تسهیلاتی که برای تشکل‌ها در استان و کشور در نظر گرفته شده است، استفاده کنند./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.