امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73540
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 9:26 | | ارسال توسط :

ربات‌های هوشمند این بار آشپزی را امتحان می‌کنند

نسل جدید آشپزها این بار درقالب روبات دارای هوش مصنوعی و چاپگر سه بعدی مسئول تهیه خوراک می‌شوند.

به گزارش بابل نوین،کارشناسان پیش بینی می‌کنند که همزمان با پیشرفت فناوری‌ها درحدود سال‌های ۲۰۳۷ هوش مصنوعی درکنار چاپگرهای سه بعدی به تهیه غذا برای انسان‌ها بپردازند.

افزون برچاپگرهای سه بعدی و توسعه فناوری روبات‌های هوشمند، انسان‌ها درآینده بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز خودرا می‌توانند درخانه و آپارتمان تولید کنند وصنعت کشاورزی درسال‌های آینده تحول فراوانی پیدا می‌کند.

کارشناسان اکنون درحال پژوهش برای پرورش گیاهان در خانه و در محلول‌های مبتنی بر آب به جای خاک با استفاده از فناوری هیدروپونیک هستند که سبب می‌شود گیاه بدون آلودگی‌های محیطی رشد کند.

کارشناسان حتی اعتقاد دارند افراد درآینده به صورت مجازی با همدیگر دیدار می‌کنند و دریک محیط واقعیت مجازی با استفاده از دوربین سه بعدی می‌توانند به مهمانی یا حتی مسافرت دسته جمعی بروند.

محققان اعلام کرده اند که چاپگرهای سه بعدی می‌توانند با دریافت مواد اولیه، خوراک مورد علاقه افراد را در بازه زمانی کوتاه تهیه کنند و به خوبی خوراک را در ظرف برای سرو قراردهند.

کارشناسان اکنون درحال بررسی تولید چاپگرهای سه بعدی درابعاد کوچک هستند تا به راحتی درخانه و محل کار قرار بگیرد و خوراک و نوشیدنی مورد علاقه افراد را تولید کند./ز

مشرق

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.