امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55515
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1396 - 10:16 | | ارسال توسط :

رعایت اخلاق حرفه ای از مقامات سیاسی انتظار می رود

یک مقام سیاسی با مسئولیت کشوری باید اخلاق حرفه ای داشته باشد.

به گزارش بابل نوین،سید مصطفی آقامیرسلیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر گفت: یک مقام سیاسی با مسئولیت کشوری باید اخلاق حرفه ای داشته باشد باید صادق باشد و بگوید اشتباه کردم.

وی با بیان اینکه نباید حقوقی از مردم عزیز انقلاب ضایع شود به دست دولتی که دولت راستی است به قول امام دولتها نوکر مردم هستند ، افزود: رییس جمهور مسئول دولت برای خدمتگزاری به مردم است رئیس مردم نیست، مدیر و مسوولی بگمارد که صادقانه خدمت کند ولی از راه دولت نباید به حقوق های نجومی برسد ، دولت محل ثروت اندوزی نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: خوشحالم از اینکه موفق شدم امروز که روز قبل از عید مبعث است خدمت شما حضار محترم و استادان دانشگاه مازندران برسم ، عید مبعث آن قدر مهم است که خداوند بر ما منت می گذارد کار اموزش ما را شروع کرد و ما هم اگر هنرمند باشیم ، اگر خیلی قوی باشیم و اگر توفیقات الهی نصیب ما بشود بتوانیم نبی را الگو خود قرار دهیم.

وی گفت: باید همین کار را انجام دهیم یعنی گام برداشتن در صحنه اگاهی و تزکیه؛ جنبه نظری هم ندارد این الگو؛ چرا که این الگو دست پرورده علمی دارد که اگر او نبود نمی فهمیدیم ایمان و مومن بودن یعنی چه ؟ دست پرورده نبی یعنی علی ( ع)، علی ( ع) هم به حکومت رسید هر چند حق او را نشناختند و به عنوان خلیفه چهارم بود اما اگر ما می خواهیم چگونه خدمت کردن را بیاموزیم باید مراجعه کنیم به روش علی (ع) 

آقامیرسلیم افزود: خواستم عرض کرده باشم اتکای من به چیست مبانی فکری من چیست و از کجا الهام می گیرم، خدمت شما عرض می کنم ارزشمند تر از این نیافتم و بهتر از این پیدا نکردم و امیدوارم بتوانیم این راه را دنبال کنیم .

این نامزد انتخابات ریاست جهموری گفت: انگار جمهوری اسلامی مواجه شده است با برخی از مسائل ، انشاء الله در برنامه صداو سیما به تفسیر شرح خواهم داد اما امروز بخشی از مشکلاتی که گریبان ما را گرفته است مطرح می کنم و چگونگی پرداختن به آنها مشکل نیست.

وی افزود: تبلیغات اشکالی ندارد و اهل فن می دانند چه چیز تبلیغ و چه چیزی واقعی است؟ اما اصل مساله از رونق افتادن بازار کسب و کار است .آیا برای مردم چاره ای وجود دارد؟ وقتی قبلا بچه ها وارد راهنمایی می شدند در قدیم مفهوم داشت ، راهنمایی یعنی شکوفایی در جهت استعداد و نتیجه می گرفتند فرد به دانشگاه می تواند برود یا نه؟ فرد مدرک هم گرفته ولی تحصیلات او به درد کشور نمی خورد و این می شود بی دقتی در استعدادیابی.

آقامیرسلیم گفت: من انتقاد دارم و بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی است نه نفت و گاز ، اینها خوبند ولی بد استفاده می کنیم ، خداوند نعمت داده اما قدر آن را نمی دانیم و مقدار کمی محصولات بادوام تولید می کنیم در حالی که این مواد (نفت و گاز) قابل مقایسه با اجناس تولید شده نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما همکاری می کنیم آموزش می دهیم دولت هم هزینه می کند اما نتیجه نگرفته ایم ، شعار شایسته سالاری هم مفصل داده ایم . امروز در چاره جوییها باید اولویت را به مهارتها بدهیم و برای خروج از رکود کنترل مهار تورم از نظر علمی اشتباه است./ز

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.