امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55514
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1396 - 10:08 | | ارسال توسط :

کشاورزان مازندرانی تا پایان هفته نشای برنج انجام ندهند

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران، گفت: به‌دلیل کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان، نظر به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی استان طی این مدت کشاورزان مازندرانی نشای برنج انجام ندهند.

به گزارش بابل نوین،سید احمد میرساداتی در گفت‌وگویی درمورد شرایط جوی استان مازندران، اظهار کرد: اخطاریه شماره ۵ هواشناسی چهارم اردیبهشت اعلام شد و پیرو اطلاعیه شماره ۵ و با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از اواخر روز سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه شاهد بارش باران، بارش برف در مناطق کوهستانی (ارتفاعات بالای ۲ هزار متر)، وزش باد (گاهی نسبتا شدید)، طوفانی شدن دریا و کاهش دما در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اخطاریه هواشناسی ویژه هواشناسی کشاورزی، افزود: با توجه به وقوع بارش باران، بارش برف در مناطق کوهستانی و کاهش دما به‌ویژه از اواخر روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت تا روز پنجشنبه در سطح استان، رنج دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود لذا نظر به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی استان طی این مدت نشای برنج انجام نشود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران بیان کرد: رنج دما در ارتفاعات یک‌هزار و ۵۰۰ متر بین ۴ تا ۸ درجه و در ارتفاعات ۲ هزار متر بین یک تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

میرساداتی خاطرنشان کرد: طی این مدت به‌دلیل بارش باران؛ آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‎ها پیش‎بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: بارش باران و برف در ارتفاعات موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد و دریای خزر مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست./ز

بلاغ

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.