امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51010
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 19 اسفند 1395 - 11:19 | | ارسال توسط :

روایت بهروز رضوی از خاطرات همسر حضرت امام خمینی (ره)

زندگینامه و خاطرات بانوی انقلاب، همسر حضرت امام خمینی (ره) خدیجه ثقفی را به مدت یک هفته از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بشنوید.

به گزارش بابل نوین، بهروز رضوی از شنبه به مدت یک هفته زندگینامه و خاطرات بانوی انقلاب را از برنامه کتاب شب بازخوانی می کند.

این کتاب شرح حالی است که بن مایه ی اصلی آن برگرفته از یادداشت های همسر امام (ره) می باشد. یادداشت هایی حاکی از قصه غصه هایی که نشان می دهد ایشان چه شخصیتی داشته با چه اندیشه و آرزوهایی و چه شجاعت و چه تحملی.

یادداشت هایی که آشکار می کند همان گونه که خدیجه کبری (س) همه زندگی و توان خویش را در مسیر اهداف همسر بزرگوارش رسول اکرم (ص) اهدا کرد، این بانوی فرزانه نیز همه زندگی و هوش و دانش خود را در راه اهداف همسر یگانه خویش ارزانی داشت تا به حق امروز او را خدیجه امام یا خدیجه ای دیگر بخوانیم.

برنامه کتاب شب آثار داخلی و کتاب‌های نویسندگان ایرانی نه لزوما رمان و داستان، را روایت می کند. این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هر شب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه پخش می شود. رضا قربانی تهیه کنندگی، بهروز رضوی گویندگی و محمدباقر رضایی و محسن حکیم معانی نویسندگی و کارشناسی این برنامه را بر عهده دارند.

مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ می‌توانند کتاب های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود.

بنا براین گزارش؛ برنامه کتاب شب حدود ۲۰ سال است که معمولا رمان ها و مجموعه داستان های ایرانی و خارجی را بازخوانی کرده است. داستان ها  به مدت یک هفته خوانده و شب هفتم نیز نقد و بررسی می شد، در این مدت این برنامه به همین روال تهیه و پخش شده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.