امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20230
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 27 آذر 1394 - 7:08 | | ارسال توسط :

روحانیون و دانشگاهیان باید مسئله نفوذ دشمن را جدی بگیرند

به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در مصلی نمازجمعه بابل همایشی با همین عنوان با حضور روحانیت و دانشگاهیان برگزار شد.

  لاریجانی بابل مصلی ۱ (۲۷)

به گزارش بابل نوین، همایش وحدت حوزه و دانشگاه و تفکر بسیجی عصر دیروز با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی ریاست قوق قضائیه و جمعی از اساتید، دانشجویان حوزه، دانشگاه، بسیجیان استان مازندران و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران به در مصلای نماز جمعه بابل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار محمدحسین بابائی فرمانده سپاه کربلا با تشکر از تشریف فرمایی آیت الله صادق لاریجانی و همه حاضرین به این همایش ، ولایت مداری و ولایت پذیری ریاست قوه قضائیه و بیانات ایشان در دفاع از مقام ولایت فقیه در جامعه را ستودنی خواند و افزود: ایشان عالم روحانی، بسیجی و پشتیبان بزرگ ولایت فقیه هستند و به لطف خدا به موقع و با ظرافت و با شجاعت در مورد حرف های غلط  استکبار  اظهار نظر می کنند و می ایستند  و این روحیه یعنی روحیه یک بسیجی و خداوند را شاکریم بخاطر چنین علمایی.

در بخش بعدی برنامه سه تن از اساتید بسیجی از حوزه و دانشگاه به بیان دیدگاه های خود در زمینه مسائل روز و لزوم وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه پرداختند.

در ادامه سخنران اصلی برنامه حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی ضمن تشکر از همه بسیجیان، علما و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حاضر در همایش گفت: دغدغه های روحانیت و دانشگاه  دغدغه های مشترکی است در بسیاری از جهات و در این فرصت کوتاه  تبعا نمی شود همه این موارد را مطرح کرد و به ساحت همه بصورت جامع پرداخت اما می توان با پرداخت به مسائل اهم آن پرداخت و امروز  در مورد مسئله نفوذ دشمن مطالبی مطرح می شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: مقام معظم رهبری مسئله نفوذ را جدی دانستند، ما نمی خواهیم مسئله نفوذ را سیاسی و جناحی کنیم چون حرف حقی است اما هیچ از اهمیت این مسئله نمی کاهد چون مسئله نفوذ جی است همه روحانیون و دانشگاهیان باید این مسئله را جدی بگیرندبا مهم خواندن به کار انداختن سرمایه ها در کشور بعد از برجام، از همه توانمندان و سرمایه گذاران خواست برای اشتغال و رونق اقتصادی به دولت کمک کنند.

وی افزود: امروز استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که نگاهش را از راه تغییر مدار و از راه تغییر نگاه بتواندبه اهدافش برسد و مسئله مهم این است که ما ارکان فکر و نفوذآن را بفهمیم و من معتقدم مسئله نفوذ فرهنگی بسیار دقیق تر و ظریف تر از آن چیزی است که ما گمان می کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: قوه قضائیه نیز بر حسب مسئولیت خود با توجه به مشکلات پیشرو از بعد فرهنگی و مادی در زمینه رونق اشتغال، امنیت اقتصادی و کوتاه کردن دست دلالان به قوه مجریه کمک می کند و همه باید کمک کنند تا مسئله تولید، اشتغال و مشکلات کشور رفع شود و با وجود به سرانجام رسیدن برجام، امیدواریم غربی‌ها خلاف تعهدات خود عمل نکنند.

وی با با اشاره به این نکته که  همدلی و همزبانی مسئولان و مردم برای بر زمین گذاشتن بار مشکلات می تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد تصریح کرد: برای سلامت کشور همه باید اخلاق را نیز جدی بگیریم و تذکر قرآن را که همان تقوی است، مد نظر قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: غایت هدف هر فردی را طیبه الهی در زندگی عنوان کرد و گفت: اشکالی خاصی که به تفاوت زن و مرد از سوی غربی ها مطرح و کمپینی برای برداشتن تبعیض بین زن و مرد راه اندازی می شود، از نگاه قرآنی موضوع مهمی نیست وشاکله و اساس حیات طیبه توحید است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رمز امنیت و وحدت کشور را رهبری و ولایت فقیه دانست وخاطر نشان کرد: اگر عزتی برای اسلام و مسلمین  می‌خواهیم راه آن بازگشت به خویشتن و تمسک به قرآن، ائمه اطهار(ع) و ولی‌فقیه در زمان غیبت است.

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۲۷)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۲۹)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۱۳)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۶)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۱۱)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۱۸)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۱۹)

لاریجانی بابل مصلی ۱ (۱۷)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.