امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20184
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 26 آذر 1394 - 1:02 | | ارسال توسط :

همایش بصیرت، ضرورت عصر حاضر در بابل برگزار شد+تصاویر

با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه استان مازندران در بابل همایش بصیرت افزایی با سخنرانی آیت الله صادق آملی لاریجانی برگزار شد.

ریاست قضائی در حوزه بابل (۱۷)

به گزارش بابل نوین، عصر دیروز با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه در جمع روحانیون استان مازندران، همایش بصیرت، ضرورت عصر حاضر در  حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام حسن(مجتبی) روحانی امام جمعه بابل با تشکر از حضور مدعوین و مهمانان علی الخصوص سخنران ویزه این برنامه و بررسی برخی فضائل آیت الله صادق لاریجانی، برگزاری این همایش را در جهت بصیرت بخشی در انتخابات پیش رو و مسائل مبتلابه از ضروریات دانست.

در ادامه سخنران ویژه این همایش ریاست قوه قضائیه با این جمله که: قبل از اینکه مسئولیت روحانیت را در عصر حاضر بیان کنم باید ترسیمی از وضعیت فعلی انقلاب اسلامی در سطح جهان داشته باشیم گفت: این کشور با خون شهدا و رهبری‌های امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان رهبری معظم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرایط کنونی رسیده است، هم تاسیس شده، هم ادامه حیات داده هم به رشد کنونی رسیده است.

آیت الله صادق لاریجانی با اشاره به این نکته که برای شناخت انقلاب اسلامی ایران به دو نگاه نیازمندیم ادامه داد: یک نگاه بیرونی در افق دورتر خارج از مرزهای کشورمان و نگاه دیگر در داخل است و آنکه برخی از حجاب‌ها و موانع کنار رود.

وی افزود: ما در این نظام مشکلات زیادی مانند اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوان داریم ولی برای ارزیابی صحیح از وضعیت باید مجموع نقاط مثبت و منفی را با هم ببینیم و در کنارکاستی‌های موجود باید برجستگی‌های موجود هم دیده شود و توانمندی‌ها را هم ببینیم.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ما در دنیا انقلاب‌هایی داشتیم که به سرعت شکل گرفت و به سرعت از هم پاشید افزود: اما انقلاب اسلامی ایران همچنان پایدار باقی مانده است، دوست و دشمن اقرار دارد که جمهوری اسلامی بسیار فراتر از مرزهای خودش حضور دارد و قدرت این نظام در شرایط کنونی در منطقه نیز مبّین این حرف است.

آیت الله لاریجانی افزود: یکی از خصائل انقلاب اسلامی که به ولایت منتسب است عقلانیت شیعه و تشیع است، و شما در کشور همسایه  عربستان با عدم شناخت و عدم عقلانیت مواجه هستید.

وی ادامه داد: روحانیت در فهم مسائل دینی و اجتماعی مسئولیت بسیار سنگینی دارد و در مقابل سم پاشی‌هایی که بر علیه انقلاب و دین انجام می شود روحانیت باید پاسخ بدهد و در مسئله تبلیغ نیز باید با روشهای نوین و ابزار جدید برای مردم مسائل را شرح داد و به علم روز مجهز شود و از همه مهمتر کمک کردن به اجرای نظام جمهوری اسلامی است.

ریاست قوه قضائیه افزود: روحانیت با نظام گره خورده و در جای جای این نظام مسئولین عالی رتبه و تصمیم‌گیر روحانی هستند و باید برای مسئولیتهای اجتماعی در همه عرصه ها آماده باشد و نقش خود را در رساندن پیام کتاب خدا ایفا کند و در صحنه عمل کمک کند به اجرای احکام اسلام در جامعه.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در پایان گفت: باید به پرسشهای بیشماری که نسل جوان امروز از روحانیت و اسلام دارد پاسخ داد هر چند که برخی از این سوالات از مغرب زمین می آید ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم و این پاسخگویی احتیاج به مجاهدت عظیمی دارد، مسیر حق مسیر روشنی است و ما باید این راه را طی کنیم.

ریاست قضائی در حوزه بابل (۲۴)

ریاست قضائی در حوزه بابل (۱۹)

ریاست قضائی در حوزه بابل (۲۰)

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.