امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61274
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 15:53 | | ارسال توسط :

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی کنترل نشده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از زمانی که دولت را تحویل گرفتیم با روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی روبرو بودیم که هنوز نیز این آسیب‌ها به دلیل روند آن، کنترل نشده است.

به گزارش بابل نوین، شهیندخت مولاوردی امروز ۲۲ تیرماه در دیدار با بانوان فرهیخته خراسان‌جنوبی که در حاشیه سفر به خراسان‌جنوبی صورت گرفت،گفت: این سفرها به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: توانمندسازی زنان و دختران در برنامه باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای کار دولت یازدهم مجموعه تدابیر اتخاذ شده ما را به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوارکرده است بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی مهر امید برای حمایت از طرح‌های کارآفرینی بانوان و توانمندسازی داشتیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم در سال ۹۲، با توجه به سرشماری سال ۹۰ تعداد زنان سرپرست خانوار حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بود که این تعداد با توجه به حوادث مختلف در حال افزایش است.

مولاوردی با اشاره به اینکه مهمترین کار در دولت یازدهم هماهنگی میان ظرفیت‌ها و پی‌گیری توانمندی‌ها بوده، اظهارکرد: اقدامات امور زنان و خانوانواده ریاست جمهوری و اقدامات اداره کل اجتماعی امور استان‌ها ما را به ارتقاء مشارکت زنان رسانده است.

وی بیان کرد: از برنامه‌های دولت دوازدهم احداث ۳۱ پارک بانوان در ۳۱ استان است که در این راستا به هر استان ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار داده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: از زمانی که دولت را تحویل گرفتیم با روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی روبرو بودیم که هنوز نیز این آسیب‌ها به دلیل روند آن، کنترل نشده است.

مولاوردی یادآور شد: میزان مشارکت زنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک درصد بیشتر از مردان بوده است و امیدواریم در دولت دوازدهم با اختصاص سهم متناسب با نقش و جایگاه زنان به تعادل و عدالت جنسیتی برسیم.

سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امیدواریم شرایط بهتری در خراسان‌جنوبی در حوزه زنان به وجود آید، گفت: ما در خراسان‌جنوبی اهداف رئیس جمهور را در حوزه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نفش اساسی بانوان در حوزه‌های اجتماعی کمتر دیده شده در حالی که تعاونی‌ها و تشکل‌های بانوان ظرفیتی است که زنان جامعه ما به خوبی می‌توانند از آن بهره گیرند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته برای صندوق‌های خرد زنان روستایی اعتباراتی پیش‌بینی شد، بیان کرد: در حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی وجود دارد اما مشکل اساسی نداشتن بازاریابی قوی برای فروش محصولات است.

پرویزی یادآور شد: پیشنهاد مکتوبی مبنی بر برخی معافیت‌ها برای کارگاه‌های تولیدی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به دولت داشته‌ایم که در صورت تصویب نقش بسزایی در تولید خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.