امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61276
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 15:56 | | ارسال توسط :

قبولی ۹۷٫۴ درصدی دانش آموزان عشایر دبیرستانی/ لزوم اصلاح شرایط معیشتی معلمان عشایری

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسترهای آموزش با کیفیت در مناطق عشایری وجود دارد، گفت: مساله‌ای که آرزو داریم و امیدوار هستیم اتفاق بیفتد، آشتی کردن دانش آموزان با طبیعت است.

به گزارش بابل نوین، صبح امروز دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات دانش آموزان دختر عشایر کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان این که ایجاد عدالت آموزشی، از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره توجه ویژه ای به موضوع ایجاد عدالت آموزشی داشته است.

وی اظهارکرد: مسئولین بخش های مختلف در آموزش و پرورش وظیفه ایجاد زمینه تعلیم و تربیت با کیفیت و ایجاد عدالت آموزشی را برعهده دارند تا در نهایت دانش آموزان مناطق کم برخوردار پا به پای سایر دانش آموزان کشور رشد کرده و به مدارج بالا برسند.

عضوکابینه تدبیرو امید با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره توجه ویژه ای به موضوع ایجاد عدالت آموزشی داشته است، تصریح کرد: عدالت آموزشی از آغاز انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه امام راحل بوده است و پس از ایشان هم مقام معظم رهبری نیز به آموزش باکیفیت برای دانش آموزان بااستعداد مناطق محروم تاکید ویژه ای داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سند تحول بنیادین به تامین منابع مالی برای مناطق محروم، تربیت نیروهای کارآمد و توانمند سازی و مهارت آموزی و حمایت های مادی و معنوی از دانش آموزان مناطق محروم توجه ویژه ای شده است.

دانش آشتیانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد بهمن بیگی که خدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری داشته است، تاکیدکرد: براساس بررسی های انجام شده از دانش آموزان عشایری که توسط این شخصیت بزرگ پرورش یافته اند می توان دریافت مرحوم بهمن بیگی، آموزش و پرورش را بدون تغییر در مدل زندگی عشایر به آن ها ارائه کرده است و امروز ما نیز اعتقاد داریم آموزش باید با زندگی دانش آموزان آمیخته شود.

وی با اشاره به این که آموزش و کلاس فعال از دیگر موضوعات مدنظر این بزرگ مرد عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری بوده است، ادامه داد: توجه ویژه به انتخاب و گزینش معلمان عشایری نیز بسیار موردتاکید مرحوم بهمن بیگی بود و با همین اعتقاد ضمن انتخاب معلمان از بین عشایر، شایستگی معلمان را اصلی ترین موضوع برای بکارگیری آن‌ها می دانست چرا که اعتقاد داشت معلم تنها آموزش دهنده نیست و فرد مورداعتماد جامعه است که موردوثوق مردم است.

وزیرآموزش و پرورش‌ گفت: ما هم امروز اعتقاد داریم اگر در بکارگیری نیروها درآموزش و پرورش حساسیت نداشته باشیم و شایستگی ها را در نظر نگیریم قطعا به نظام تعلیم و تربیت آسیب زده ایم.

وی گفت: نظام آموزشی ما باید جامعه محور باشد ومدرسه به عنوان یک نهاد، باید با محیط و جوامع اطراف خود ارتباط ارگانیکی داشته باشد چرا که مدرسه را نمی توان محیطی جدا از جامعه دانست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز بسترهای بسیارخوبی در آموزش و پرورش عشایر وجود دارد و نشاط و شادابی که دانش آموزان این بخش به واسطه حضور در طبیعت دارند برگرفته از همین مدل زندگی ست و اگر چه در این مسیر سختی هایی هم وجود دارد اما اعتقاد دارم دانش آموزان عشایری ما به واسطه سبک زندگی که دارند درک بهتری از آموزش های درسی و پرورشی دارند.

وی با بیان این که قبولی ۹۷٫۴ درصدی دانش آموزان عشایری در دوره متوسطه دوم نشان دهنده استعداد و توانمندی دانش آموزان و معلمان آن هاست اظهارکرد: تلاش خواهیم کرد تمامی بسترهای لازم را برای رشد آموزشی این دانش آموزان فراهم کنیم، اگر چه فضاهای آموزشی مناسب برای این دانش آموزان هنوز به طور کامل مهیا نشده است.

دکتر دانش آشتیانی تاکید کرد: امروز باید به دنبال این باشیم که شرایط معیشتی معلمان در مدارس عشایری مطلوب تر شود تا در نهایت بتوانند افرادی کارآمد و مفید را به جامعه تحویل دهند./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.