امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62929
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 16:53 | | ارسال توسط :

زائران خرید کالای عربستانی را تحریم کنند/ تمامی جنایت‌های جهان از به ظاهر مدافعان حقوق بشر سر می‌زند

امام‌جمعه بابلکنار گفت: خرید سوغاتی از عربستان یعنی کمک به اقتصاد مهم‌ترین حامی داعش و شراکت در جنایات ظالمانه آنان علیه مردم مسلمان عراق و سوریه بنابراین زائران باید خرید کالاهای عربستانی را تحریم کنند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابلکنار با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توصیه‌ها و رهنمودهای بسیار مهمی را بیان کردند و شایسته است دولتمردان توصیه‌های ایشان را در اقدامات خود به کار گیرند.

وی افزود: استقرار عدالت، تقویت وحدت ملی، حمایت از محرومان، اجرای احکام اسلام ناب و برنامه‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی، حفظ ارزش‌ها و مبانی انقلاب، کسب رضای الهه و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری به دمتر حسن روحانی توصیه کردند.

امام‌جمعه بابلکنار ادامه داد: :از دولت دوازدهم انتظار است با تشکیل تیم اقتصادی قوی و کارآمد کشور را از حالت رکود و بیکاری خارج کند در وضعیت کنونی بیش از هشت میلیون خانوارشهری فاقد حتی یک شاغل هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروی انقلابی و جوان ما باید بیکار باشد و آن وقت آقایان به دنبال سهم‌خواهی از دولت باشند؟ چرا باید فقط عده‌ای از جوانان انقلابی برای امنیت کشور در عراق و سوریه در برابر دشمن ایستادگی کنند اما آقایان در داخل کشور به دنبال زدوبند و سهم‌خواهی در قدرت باشند و ذره‌ای از مشلات جوانان را حل نکنند؟

وی افزود: مسئولان به جای این همه اتلاف وقت در مذاکرات و نهایتا برجامی که توسط آمریکا نقض شد باید یه داخل کشور توجه می‌کردند، نباید اینطور باشد که در داخل برخی تلاش کنند تا توان هسته‌ای‌، دفاعی، هوافضا، منطقه‌ای و دیگر مولفه‌های قدرت ایران را از بین ببرند و در آن سو دشمنان ما با تمام وجود قدرت خود را افزایش دهند، ما باید بدانیم که هدف راهبردی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت و سپاه پاسدراران تغییر نظام اسلامی و انقلابی ایران است.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: حال که برجام نقض شده است هم مسئولان اقدامی نکردند و تنها اظهار می‌کنند شکایت ما از آمریکا سودی ندارد و  شورای امنیت که از خودشان است، این آقایان زمانی که با خوشحالی برجام را امضا کردند به فکرشان نرسید در صورت نقض برجام توسط آمریکا باید به کجا شکایت کنند؟

وی افزود:  این آقایان در توجیه خویش می‌گویند ما با برجام ثابت کردیم که آمریکا قابل اعتماد نیست، صنعت هسته‌ای را از بین بردند تا به دنیا ثابت کنند آمریکا بدعهد است اما مثل اینکه فراموش کردند مقام معظم رهبری همواره بر بدعهدی آمریکا تاکید داشتند.

خطیب جمعه بابلکنار حقوق بشر را شعاری فریبنده دانست و اظهار کرد: غربی‌ها  و در راس آنان  آمریکا فقط دم از شعار حقوق بشر می‌زنند، این شعار فریبنده تنها برای دیگر کشورهاست اما تمامی جنایت‌های جهان از  همین به ظاهر مدافعان حقوق بشر سر می‌زند.

وی ادامه داد: عربستان را با این همه جنایت به نقض قوانین حقوق بشر محکوم نمی‌کنند زیرا اینان خود نابود کننده حقوق بشرند.

بابائیان با اشاره به اعزام زائران به سفر حج گفت: خوشبختانه در حدود ۸۶هزار زائر امسال به حج مشرف می‌شوند اما زائران عزیز باید بداننید اقتصاد مقاومتی یعنی به جای خرج میلیاردها تومان در بازار سعودی‌ها، سوغات و هدیه از کشور خودمان تهیه کنند.

وی افزود: خرید سوغاتی از عربستان یعنی کمک به اقتصاد مهم‌ترین حامی داعش و شراکت در جنایات ظالمانه آنان علیه مردم مسلمان عراق و سوریه بنابراین زائران باید  خرید کالاهای عربستانی را تحریم کنند.

امام‌جمعه بابلکنار با اشاره به مشکلات بخش بابلکنار تاکید کرد:  استاندار محترم و فرماندار و نمایندگان محترم بابل به مردم پاسخ دهند که چرا بودجه‌ها و طرح‌های ملی بصورت نامتوازن و غیرعادلانه توزیع می‌شود‌ و سهم مردم محروم بابلکنار از طرح‌های ملی چقدر است.

حجت‌الاسلام بابائیان در پایان گفت: بعلت ضعف مدیریت و عدم پیگیری‌های جدی توسط مسئولان دادگاه و دادسرای شهرستان در رسیدگی به معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، حقوقی، نزاع‌ها و دعاوی محلی و شهری استقرار دادگاه از مطالبات جدی  مردم بابلکنار از مسئولین دادگاه استان است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.