امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62936
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 13 مرداد 1396 - 17:02 | | ارسال توسط :

انفعال دولتمردان و مجلس در قبال تحریم‌های آمریکا مورد پسند ملت نیست/ فضاسازی علیه امر به معروف بی‌اخلاقی را در جامعه رواج می‌دهد

امام‌جمعه بابل گفت: انفعال دولتمردان و مجلس در قبال تحریم‌های آمریکا مورد پسند ملت نیست و باید هرچه سریع‌‌تر موضعی قاطع اتخاذ کنند، چرا دولت در برابر اراجیف و یاوه‌گویی‌های آمریکا صلابت نشان نمی‌دهد.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز سیاسی عبادی جمعه بابل با تبریک سالروز ولادت امام‌رضا(ع) اظهار کرد: امام‌رضا(ع) اهتمام ویژه‌ای بر حفظ کیان، وحدت تشیع و مقابله با انحراف‌ها انجام داد بنابراین شایسته است در سالروز میلاد ایشان اوج ارادت و دلدادگی خود را به این امام همام نشان دهیم.

وی افزود: امام‌رضا(ع) در مقابل عقاید واقفیه و صوفیه ایستاد و شیعیان را از ارتباط با آنان تحریم کرد سپس با بحث‌های فکری دست به هدایت شیعیان زدند، ایشان در شرایطی به امامت جامعه اسلامی پرداخت که حتی برخی از یاران و وکلای پدربزرگوارشان راه خیانت را در پیش گرفتند.

امام‌جمعه بابل با تقدیر از مجموعه علوم پزشکی در ویزیت رایگان نمازگران ادامه داد: امام‌رضا(ع) همواره در راه خدمت به مردم گام برداشتند، ویزیت رایگان نمازگران در روز ولادت ایشان نیز یقینا خدمتی بزرگ است که جا دارد از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان آیت‌الله روحانی در خصوص توجه به درمان مردم خالصانه تشکر کنم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این خدمات و اقدامات خداپسندانه موجب تقویت روحیه و رواج اخلاقیات در جامعه خواهد شد، متاسفانه حوادثی تلخ مانند کشته شدن کودک هشت ماهه،دختران کوچک و مسائل اخلاقی پیرامون آن افکار عمومی جامعه ما را تکان داد و برخی از آن به عنوان زنگ خطر نام بردند، عده‌ای انگار تازه این زنگ خطر را شنیدند، این زنگ‌ها از قبل به گوش ما رسید ولی مسئولان به هشدارهای دلسوزان جامعه در این خصوص بی‌توجهی داشتند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: برخی از قلم به دستان مزدور پس از این حوادث عقده‌گشایی کردند و علت آن را اسلام و انقلاب دانستند، عده‌ای هم بر طبل عدم اجرای سند آموزشی ۲۰۳۰ کوبیدند تا از این طریق خواسته‌های خود را محقق سازند، در صورتی که این اتفاقات غیراخلاقی، غیرقابل توجیه و نشان‌دهنده ضعف ارزش‌های اخلاقی است نه تعبیر مبالغه‌آمیز سقوط اخلاقی.

وی افزود: دولت‌ها به ویژه در چهارسال گذشته توجه خود را تنها به امور اقتصادی، سیاسی و به خصوص برجام معطوف داشتند و کمترین توجه‌ای به مسائل فرهنگی و اخلاقی شد و ترویج اخلاق را تنها برعهده حوزه علمیه گذاشتند، دولتمردان از زیر کار ترویج اخلاق در کشور شانه خالی کردند.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: فضاسازی علیه امر به معروف و سیاه‌نمایی این امر پسندیده بی‌اخلاقی را در جامعه رواح می‌دهد، با بستن دهان آمران به معروف این قبیل اتفاقات تلخ را نباید دور از انتظار دانست.

وی ادامه داد: چرا آقایان اقدامی برای بستن کانال‌های ضداخلاقی نمی‌کنند؟ هشت هزار کانال‌های مستهجن تلگرام در کشور وجود دارد، وزیر ارتباطات از اتفاقات تلخ اخیر درس بگیرد و در بستن کانال‌های ضداخلاقی با قوه قضاییه همکاری کند.

امام‌جمعه بابل با انتقاد از انفعال دولت در برابر تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: انفعال دولتمردان و مجلس در قبال تحریم‌های آمریکا مورد پسند ملت نیست و باید هرچه سریع‌‌تر موضعی قاطع اتخاذ کنند، چرا دولت در برابر اراجیف و یاوه‌گویی‌های آمریکا صلابت نشان نمی‌دهد.

وی افزود: روسیه شدیدترین برخوردها را با این تحریم‌ها که تحریم مادر نامیده شده انجام داد، کره‌شمالی موشک‌های قاره‌پیما را رونمایی کرد و نشان داد که اگر آمریکا غلط زیادی کند آن را بر سر ایالت‌های آمریکا فرود می‌آورد، کنگره آمریکا تعطیلات خود را به تعویق انداخت تا تحریم‌ها را به تصویب برساند آن وقت مجلس شورای اسلامی به مدت دو هفته تعطیل بود و دولت هم واکنشی جدی نشان نداد، مردم می‌خواهند بدانند چرا.

روحانی در پایان گفت: از وزارت نفت برای اتصال خط گاز دامغان به مازندران تقدیر می‌کنم، این کاری بود که مردم ما چندین سال منتظرش بودند، متاسفانه بابل در خط پایان گاز کشور قرار داشت و هر وقت گاز فروکش می‌کرد بیشترین مشکل متوجه شهرستان بابل بود تا نهایتا گاز صدقه‌ای به اینجا برسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.